حجت الاسلام و المسلمین دغاغله ناظر استانداردهای حلال در اداره کل استاندارد خوزستان، از اداره استاندارد خرمشهر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت الاسلام دغاغله ناظر استانداردهای حلال در اداره کل استاندارد خوزستان در بازدید از اداره استاندارد خرمشهر به تاریخچه و اهمیت استاندارد حلال اشاره کرد و گفت: مقوله غذای حلال از مصوبات سازمان کنفرانس اسلامی IOC، است که کمیته آن در اتاق بازرگانی تهران مستقر بوده و امور مربوط به تحقیق و بررسی غذای حلال را بررسی می کنند.

او به فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد در زمینه تدوین استاندارد ملی ایران به شماره ۱۲۰۰۰ پرداخت و عنوان کرد: بنا به اهمیت موضوع، مطابق تبصره دو از ماده هفت، سازمان ملی استاندارد، تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور است.

ناظر استاندارد‌های حلال در اداره کل استاندارد خوزستان در ادامه به اعتبار جهانی نشان استاندارد حلال پرداخت و با اشاره به اطمینان بخش بودن نشان مذکور گفت: علاوه بر مصرف کنندگان مسلمان، افراد غیر مسلمان نیز به خرید مواد غذایی دارای نشان حلال رغبت بیشتری نشان می‌دهند، زیرا که دال بر اطمینان از کیفیت مواد غذایی است.

نادر مرادی رئیس اداره استاندارد خرمشهر هم در این بازدید گفت: به دلیل تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی امسال واردات مواد غذایی آماده نداشته ایم و فقط برنج قهوه‌ای بوده است.

او افزود: منتهی طی چند سال گذشته واردات انواع مواد غذایی مانند سس ها، کنسروجات، نوشابه‌های انرژی زا را داشته ایم، در زمینه صادرات نیز عمده مواد غذایی مشمول مقررات استاندارد اجباری به استناد دارا بودن پروانه نشان استاندارد از گمرک صادر می‌شوند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.