مدیر آموزش و پرورش بندر ماهشهر در پیامی هفته ورزش و تربیت بدنی را تبریک گفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالخالق درویشی مدیر آموزش و پرورش بندر ماهشهر در پیامی هفته ورزش و تربیت بدنی را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

تحصیل، تهذیب و ورزش به عنوان ۳ عامل اصلی پیشرفت جوانان است.

ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی و فرهنگی در زندگی امروزی نقش اساسی و محوری دارد و بر همین اساس نه تنها این هفته بلکه تمام روزهای سال را در بر خواهد گرفت.

ورزش یکی از ارکان اصلی رشد و تعالی روح و جسم است که به شکل‌های گوناگون از جمله روایات مختلف دینی و سخنان بزرگان به انجام آن سفارش شده است.

توجه به امر ورزش و تلاش برای گسترش آن در میان اقشار جامعه آثار سودمندی در جامعه به دست خواهد آورد، ورزش باعث افزایش توانایی جسم و روح، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری، پرهیز از بیکاری و مبارزه با تنبلی و کسالت است.

در اینجا جا دارد، هفته تربیت بدنی را به همه معلمان و دبیران و مسئولین تربیت بدنی شهرستان بندرماهشهر تبریک عرض نمایم و از همه آنان به خاطر تلاش‌های ارزنده و اثربخش در حوزه ورزش دانش آموزی تقدیر و تشکر نمایم.

عبدالخالق درویشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندر ماهشهر

هفته تربیت بدنی از روز شنبه ۲۶ مهرماه آغاز می‌شود و تا دوم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

روز شمار هفته تربیت بدنی به شرح زیر است:

روز اول (شنبه ۲۶ مهر)  ورزش، ایثار و معنویت، منش پهلوانی رویکرد: فرهنگ ایثار، معنویت و ارزش‌های اخلاقی و کمک مؤمنانه، روز دوم (یکشنبه ۲۷ مهر)  ورزش، خانواده، مشارکت اجتماعی رویکرد خانواده پایدار، مسئولیت پذیری، سبک زندگی سالم و پرنشاط، روز سوم ورزش، آگاهی، سواد حرکتی با رویکرد پویش آگاهی بخش، ارتقای دانش و بینش ورزشی، فعالیت بدنی اقشار، روز چهارم ورزش، بازی‌های سنتی، آیینی و بومی، محلی رویکرد احیا و تقویت بازی‌ها و ورزش‌های سنتی و آیینی است.

روز پنجم ورزش، توانمندی جسمی و روحی، امید به آینده با رویکرد  تقویت ورزش در توان خواهان معلولین، بیماران خاص، سالمندان، روز ششم  ورزش، افتخار، غرور و همبستگی ملی با رویکرد  ورزش قهرمانی، باشگاه‌های ورزشی، استعدادیابی، روز هفتم  ورزش، شهر فعال، روستای فعال با رویکرد  توسعه ورزش در مناطق شهری و روستایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار