به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، معروفترین لوگوهای جهان معمولا تنها یک آرم یا لوگو نیستند و معانی و مفاهیم پنهانی در آنها نهفته شده که کمتر کسی به آنها توجه میکند. در این گزارش به بررسی حقایق پنهان شده در برخی از این لوگوها میپردازیم که شاید تاکنون متوجه آن نشده باشید.
آدیداس، یکی از برندهای معروف ورزشی است که مورد توجه عموم مردم در سراسر جهان به خصوص ورزشکاران حرفهای و شناخته شده قرار دارد. همه ما بارها این لوگو را دیدهایم اما شاید چندان به معانی و مفاهیم آن دقت نکرده باشیم. برند آدیداس که از سه خط مورب در کنار یکدیگر تشکیل شده، تصویر یک کوه را به تصویر میکشد که در واقع اشاره به چالشها و فراز و نشیبهای مسیر پیش روی یک ورزشکار دارد.
شاید در نگاه اول، لوگوی آمازون طرح خاصی نباشد اما با کمی دقت، نکته جالب توجهی را دریافت خواهید کرد. در این لوگو یک فلش از حرف a (اولین حرف در بین حروف انگلیسی) به سمت z (آخرین حرف انگلیسی) کشیده شده که این نشان میدهد شرکت آمازون هرنوع محصولی را برای عرضه به مشتریان در اختیار دارد. نکته دیگر این لوگو، طرح لبخندی است که با همین فلش ایجاد شده و توجه بیننده را به خود جلب میکند.
راب یانوف، طراح لوگوی مشهور اپل درباره طراحی این لوگو گفته است: تعدادی سیب خریده و آنها را در کاسهای قرار داده بودم. یک هفته مشغول کشیدن شکل آنها جهت طراحی لوگویی خاص بودم که یکبار وسط کار، سیبی را گاز زدم و ناگهان متوجه شدم «Bite» (به معنی گاز زدن) همانند اصطلاح بیت «Byte» در کامپیوتر است." و این شد داستان سیب گاز زدهای که سالهاست مشهورترین برند جهان است.
sony vaio یکی از معروفترین برندهای جهانی است که همه ما بارها آن را دیدهایم، دو حرف اول این لوگو یک موج را تشکیل میدهند که نماد آنالوگ است و دو حرف آخر آن نیز شبیه اعداد ۱ و ۰ بوده که نماد سیگنال دیجیتال هستند.
فرمول یک، یک مسابقه اتومبیلرانی مشهور درسطح جهانی است که سرعت در آن حرف اول را میزند. جالب است بدانید عدد ۱ در این لوگو به گونهای طراحی شده که به خوبی بیانگر اهمیت سرعت بالای ماشینها در این مسابقه میباشد.
بسیاری از افراد تصور میکنند لوگوی «هیوندای» محصول کره جنوبی تنها نشانگر حرف اول نام آن است اما در واقع حرف «H» نماد دو فرد است (مشتری و نماینده شرکت) که با هم دست میدهند و هیوندای گویا قصد دارد یا این نماد، مشتریمداری خود را به تصویر بکشد.
یکی از جالبترین لوگوها که محصول توجه ویژه طراحان آن است لوگوی «اورنوت» یک اپلیکیشن یادداشتبرداری میباشد. از آنجایی که فیلها به قدرت حافظه قوی شهرت دارند و میتوانند چهره افراد و حوادث را به خوبی به خاطر بسپارند از نماد آنان برای طراحی این لوگوی متفاوت استفاده شده است و گوش فیل نیز در این تصویر مانند ورقههای دفتر یا کتاب کمی تا شده است.
برند مشهور تویوتا یک نام آشنا برای تمامی مردم جهان است. شاید برایتان جالب باشد تویوتا پیشتر تولید کننده ماشینآلات بافندگی بوده و این لوگو نیز تا حدودی شبیه به سوزنی است که مخی از میان آن عبور کرده است. همچنین این لوگو تشکیل شده از حروف سازنده کلمه تویوتا در زبان انگلیسی است که در تصویر زیر مشاهده میکنید.
کانتیننتال تولیدکننده معروف لاستیک اتومبیل است که با کمی دقت متوجه میشوید دو حرف اول آن به گونهای در کنار هم قرار گرفته که شکل یک چرخ خودرو را به تصویر میکشد.
شاید باورش برایتان سخت باشد اما خوب است بدانید برند معروف پپسی برای طراحی این لوگوی مشهورش و معانی مخفی در آن بیش از یک میلیون دلار هزینه کرده است. طرحی جدید به موضوعات مرموز و مخفی مانند میدان مغناطیسی زمین، فنگشویی ( یک فلسفه و فن باستانی در چین است و برای پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا)، ژئودینامیک (گروهی از حوادث طبیعی فعال )، نظریه نسبیت و نسبت طلایی ( در ریاضیات و هنر هنگامی رخ میدهد که نسبت بخش بزرگتر به بخش کوچکتر، برابر با نسبت کل به بخش بزرگتر باشد) اشاره دارد. به گفته طراح لوگو این طرح به مونا لیزا، پارتنون و حتی رنه دکارت نیز اشاره دارد. رنگهای قرمز، سفید و آبی همیشه نماد پرچم آمریکا بودهاند.
در لوگوی مشهور کوکا کولا، میان حرف «O» و «L» میتوان پرچم دانمارک را دید. این تشابه کاملا اتفاقی بوده و شرکت هرگز از این موضوع برای تبلیغ محصولش در کشورهای اسکاندیناوی استفاده نکرده است.
لوگوی شرکت الجی چهره یک فرد را نشان میدهد که گویا به بیننده چشمک دوستانهای میزند. شرکت الجی این لوگو را نمادی برای حفظ روابط انسانی و صمیمانه با مشتریان خود میداند.
با وجود اینکه بسیاری از افراد تصور میکنند قسمت مرکزی لوگوی BMW نماد پرههای هواپیما بوده و به سابقه فعالیت شرکت در فناوری حمل و نقل هوایی اشاره دارد اما باید گفت این لوگو بخشی از پرچم «باواریا» منطقهای در آلمان است که اولین فعالیتهای شرکت از آنجا نشأت آغاز شد.
شرکت معروف بستنی سازی باسکین رابینز لوگوی خود را به گونهای طراحی کرده که قسمت های صورتی رنگ قسمت آرم "BR" در اینجا شماره ۳۱ را تشکیل می دهد ، که تعداد طعم های مختلف بستنی است که باسکین رابینز به فروش معروف می رساند.
این شرکت معروف شکلات در شهر «برن» سوئیس، در لوگوی خود تصویر نیمرخ یک خرس را طراحی کرده است چرا که شهر برن به «شهر خرسها» شهرت دارد.
Beats یک شرکت آمریکایی است که در ساخت تجهیزات صوتی شهرت بسیاری دارد، این شرکت در طراحی لوگوی خود حرف «b» را طوری قرار داده که گویا همانند تصویر فردی هدفون به گوش را به تصویر میکشد.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/