سازمان غذا ودارو به تشریح جزئیات شائبه ماجرای داروهای قاچاق شده به عراق از سوی ایران و چگونگی مقابله با این موضوع پرداخت.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان غذاودارو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ داروهای قاچاق مکشوفه در کشور عراق که در بعضی رسانه‌های خارجی مورد توجه قرار گرفته است، متعلق به یکی دیگر از کشورهای همسایه بوده است و صرفا از طریق یکی از مرزهای کشور ترانزیت شده بود.

در ادامه این اطلاعیه ذکر شده است:‌ در مقطعی که هموطنانمان با تحریم‌های شدید و ظالمانه آمریکا مواجه شده و این کشور با ادعای حقوق بشر سلامتی مردم ایران را نشانه گرفته است؛ علیرغم شعار‌هایی عوام‌فریبانه مبنی بر تحریم نکردن غذا و دارو، عملا تامین و واردات برخی دارو‌ها و تجهیزات پزشکی حیاتی با مشکلات عدیده مواجه شده است، بر این اساس تمام توان و ظرفیت‌های داخلی به کار گرفته شده است تا بیماران بابت تامین دارو‌های خود احساس کوچکترین نگرانی نداشته باشند.

بر همین اساس و با توجه به اینکه بخشی از دارو‌های مورد نیاز بیماران با ارز دولتی تامین می‌شود و امکان سوء استفاده برخی افراد سودجو در حوزه قاچاق دارو وجود دارد، طی ماه‌های اخیر و با دستور وزیر بهداشت، سامانه تیتک جامع‌تر و کامل‌تر از گذشته علاوه بر فراهم کردن امکان رصد اصالت محصولات سلامت محور برای مصرف کنندگان داخلی، درصورت وقوع تخلف قاچاق به‌واسطه اجرای برچسب گذاری به روش TTAC امکان شناسایی منشا و مبدا تخلف در داخل کشور امکانپذیر و در دسترس قرار گرفته است.

به این ترتیب علاوه بر اعلام اینکه دارو‌های مکشوفه در عراق به هیچ عنوان ایرانی نبوده و تنها از مسیر مرز ایران ترانزیت و وارد عراق شده است، به استحضار مردم ایران می‌رساند که با سوداگرانی که نیت سودجویی در شرایط کنونی کشور، آن هم در حوزه سلامت مردم را دارند به جد برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار