نخست وزیر ارمنستان، آنکارا را به اجیر کردن نیروی‌های ویژه پاکستانی در درگیری‌های اخیر قره‌باغ متهم کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المصدر نیوز، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه مدعی شد ترکیه نه تنها از ارتش خود در قره باغ استفاده می‌کند، بلکه بر اساس برخی گزارش‌ها، نیرو‌های ویژه ارتش پاکستان را نیز به قره باغ کشانده است.

او همچنین ترکیه را به استفاده از نیروی‌های ویژه خود در عملیات نظامی در قره باغ متهم کرد.

نخست وزیر ارمنستان افزود: "طبق برخی اطلاعات، نیرو‌های ویژه ارتش پاکستان در عملیات نظامی در قره باغ شرکت دارند. "

پاشینیان مشخص نکرد که گزارشات مربوط به شرکت نیرو‌های ویژه ارتش پاکستان در نبرد‌های قره باغ از کجا ناشی شده است، اما ارمنستان بار‌ها ترکیه را به تأمین نیرو‌های مزدور برای همراهی کردن ارتش جمهوری آذربایجان در قره باغ متهم کرده است.

روز گذشته، «سرکیس گازاریان» سفیر سابق ارمنستان در ایتالیا ادعا کرد حدود ۴۰۰۰ شبه نظامی وفادار به ترکیه از هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) و تیپ سلطان مراد از لیبی و سوریه برای جنگ در کنار نیرو‌های آذربایجانی وارد قره باغ شده‌اند.

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان پیش‌تر اعلام کرده بود هیچ "مزدوری" از سوریه و لیبی در کنار آذربایجان در قره باغ نمی‌جنگد. وی تأکید کرده بود که هیچ مدرکی در این مورد وجود ندارد.

روسیه با ارمنستان توافقنامه دفاع امنیتی دارد. پیش‌تر مقامات مسکو موفق شده بودند باکو و ایروان را به توافق آتش بس و مذاکره ترغیب کنند. با این حال، این توافق آتش بس شکننده بوده و دو طرف به طور پیوسته یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار