جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت : از امروز ۲۰۰ تخت بستری به ظرفیت درمان بیماران کرونایی در استان اضافه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، منوچهر حبیبی جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان با اشاره به پر بودن ۴۰۰ تخت ویژه بیماران کرونایی و افزایش روند بستری‌ها و فوتی‌ها در استان گفت: بیمارستان ارتش با ۶۰ تخت، رحیمیان با ۴۰ تخت و بیمارستان تامین اجتماعی و بیمارستان‌های خصوصی با ۱۰۰ تخت به ظرفیت درمان بیماران کرونایی در استان اضافه می‌شود.

وی گفت: هم اکنون ۲ واحد اکسیژن ساز در بیمارستان‌های این استان وجود دارد و تعدادی کپسول‌های اکسیژن نیز ویژه بیماران پرخطر پیش بینی شده است که در صورت نیاز به مراکز بیمارستانی افزوده خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار با بیان اینکه افزایش امکانات درمانی برای گروه‌های در معرض خطر هم پیش بینی شده است، افزود: در صورت نیاز بیمارستان صحرایی دایر خواهد شد و همچنین درمانگاه‌های فرهنگیان و سپاه کار غربالگری بیماران را با کمک دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار دارند تا تعداد مراجعان به بیمارستان‌ها کاهش یابد.

به گفته حبیبی، از امروز نظارت و بازرسی برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در استان تشدید می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار و شبکه حمل و نقل ۲ اولویت مهم در استان قزوین هستند که باید جدی گرفته شود.

حبیبی یادآور شد: متاسفانه براساس گزارش‌ها بیش از ۴۰ درصد مردم استان، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و همین موضوع باعث افزایش شمار مبتلایان به کرونا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.