رئیس‌جمهور آذربایجان وعده داد کسانی که در حملات موشکی به شهر گنجه دست داشته‌اند، مجازات خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور آذربایجان حمله ارتش ارمنستان به شهر گنجه را مصداق جنایت جنگی توصیف کرد.

الهام علی اف روز شنبه اعلام کرد حملات موشکی به شهر گنجه جنایت جنگی محسوب می‌شود و متعهد به مجازات عاملان این حمله شد.

رئیس جمهور آذربایجان همچنین در این سخنرانی اعلام کرد ارتش آذربایجان در مدت زمان کوتاهی شهر فضولی در جمهوری جدا شده قره باغ را آزاد کرده است. علی اف افزود: شهر فضولی تحت کنترل ارتش آذربایجان در آمده است. نیرو‌های مسلح همچنین تعدادی از روستا‌های منطقه فضولی را آزاد کرده اند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از دادستانی جمهوری آذربایجان اعلام کرد حملات موشکی صبح امروز به شهر گنجه نزدیک به ۱۲ کشته بر جا گذاشته است. وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد: نیرو‌های مسلح ارمنستان، که به شدت آتش بس انسانی را نقض کردند، صبح امروز مناطق ترتر، آغدم، بردا و آژابدی را گلوله باران کردند.

به رغم توافق صورت گرفته در مسکو برای برقراری آتش بس در منطقه قره باغ، در روز‌های اخیر دو طرف بار‌ها همدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند.

وخامت روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به پایان دوران شوروی سابق باز می‌گردد؛ زمانی که «کشتار سومقاییت» (که در آن ساکنان ارمنی شهرک ساحلی سومقاییت در جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان یکی از جمهوری‌های تشکیل‌دهنده اتحاد جماهیر شوروی آن زمان، در اواخر فوریه ۱۹۸۸ هدف گرفته شدند) به وقوع پیوست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
لعنت به جنگ
آخرین اخبار