مدیرکل استاندارد همدان از انعقاد تفاهم نامه‌ای با بنیاد نخبگان استان خبر داد و گفت: از این پس نخبه‌های علمی در تدوین و تجدید استاندارد‌های بین‌المللی و ملی با ما مشارکت می‌کنند.

مشارکت نخبگان همدان در تدوین استاندارد‌های بین‌المللیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی، مدیرکل استاندارد همدان اظهار داشت: این تفاهمنامه به تازگی در هفته استاندارد با بنیاد نخبگان امضا شد تا از دانش افراد نخبه و مخترع در راستای منافع ملی بیشتر و هدفمند بهره‌مند شویم.

مددی اضافه کرد: محصولات تولید شده در استان برای صادرات و مبادله در سطح بین المللی نیازمند استاندار‌های مورد تایید کشور مقصد است و نخبه‌های علمی می‌توانند به کمک تدوینگران آمده و در این فرآیند دشوار ما را یاری کنند.

مدیرکل استاندارد همدان گفت: در حال حاضر کارشناسان ما، جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان و شرکت‌های متخصص در امر تدوین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی سهیم هستند.

او با بیان اینکه از دانش نخبه‌های علمی علاوه بر تدوین استاندارد‌های بین المللی در تجدید نظر استاندارد‌های ملی نیز استفاده می‌کنیم افزود: برخی از واحد‌های تولیدی برای تجاری سازی محصولات خود نیاز به بازنگری استاندارد‌های قبلی دارند که ورود نخبگان می‌تواند راهگشا باشد.

مددی بیان کرد: همکاری مشترک بنیاد نخبگان و استاندارد می‌تواند حلال مشکلات صنایع باشد و زمینه را برای توسعه و شکوفایی واحد‌های تولیدی فراهم سازد.

به گفته مدیرکل استاندارد همدان بر اساس این تفاهم‌نامه نخبه‌ها می‌توانند اختراعات و کالا‌های دانش بنیان خود را استاندارد سازی کرده و با برند دلخواه روانه بازار‌های داخلی و خارجی کنند.

او یادآور شد: استاندارد از آزمایشگاه مرجع برخوردار است و از این پس نخبه‌های علمی می‌توانند از خدمات این مرکز برای تکمیل طرح‌های پژوهشی خود استفاده کنند.

مددی به برگزاری دوره آموزشی برای اعضای بنیاد نخبگان خبر داد و گفت: به تازگی یک وبینار با موضوع آشنایی با نحوه تدوین استاندارد‌های ملی برای این جامعه هدف برگزار شد که مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.