بشار الجعفری: زرادخانه اسرائیل بزرگترین تهدید علیه امنیت منطقه است

نماینده دائم سوریه گفت که تسلیحات کشتار جمعی تحت اختیار رژیم صهیونیستی بزرگترین تهدید علیه امنیت و صلح در خاورمیانه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سانا، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل عصر امروز جمعه در نشست عمومی سازمان ملل زرادخانه هسته‌ای و تسلیحات شیمایی و بیولوژیک رژیم صهیونیستی را بزرگترین تهدید علیه امنیت جهان توصیف کرد.

بشار الجعفری گفت: زرادخانه رژیم اشغالگر اسرائیل متشکل از تسلیحات هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیک بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود: این تسلیحات همیشه چالشی بزرگ برای سازمان‌های خلع سلاح و منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی بوده و خواهد بود.

وی از کشور‌های عضو سازمان ملل خواست تا برای پاکسازی خاورمیانه از هرگونه تسلیحات کشتار جمعی و فشار بر رژیم صهیونیستی با هدف نظارت بر تمام تاسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای آن از سوی سازمان بین‌المللی انرژی اتمی تلاش کنند.

الجعفری به شدت هرگونه استفاده از تسلیحات کشتار جمعی از جمله سلاح شیمیایی از سوی هر طرف و تحت هر شرایط را محکوم و تاکید کرد که سوریه هیچگاه از این تسلیحات استفاده نکرده و نخواهد کرد، زیرا اساسا چنین سلاحی در اختیار ندارد.
 
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل چند روز پیش نیز گفته بود بزرگترین چالشی که سوریه با آن روبروست جنگ تروریستی و تحریم‌های یکجانبه‌ای است که بر این کشور تحمیل می‌شود.

بشار الجعفری با صدور بیانیه‌ای در برابر کمیته دوم مجمع عمومی سازمان ملل گفت: به رغم تلاش‌های زیادی که نظام سوریه برای محقق شدن توسعه پایدار به اجرا درمی‌آورد، با چالش‌های زیادی روبروست؛ اولین چالش سوریه جنگ تروریستی است که بیش از ۹ سال بر این کشور تحمیل شده است.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار