معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت:از ابتدای امسال تاکنون برای یک هزار و ۶۳۶ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد شغل پایدار ایجاد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فرشید جهان بین معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت:برای ایجاد این میزان اشتغال ۶۹۵ میلیارد ریال اعتبار از مجموع اعتبارات داخلی، بانک‌های عامل و صندوق توسعه اشتغال پایدار روستایی جذب شده است.

او با بیان اینکه از این میزان ۲۳ درصد مشاغل متعلق به زنان و زنان سرپرست خانوار و ۷۷درصد متعلق به مردان بوده است، افزود: ۵۲ درصد از اعتبارات جذب شده نیز در روستا‌ها و ۴۸ درصد در شهر‌ها هزینه شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان بیان کرد: درکنار اعطای تسهیلات، ۶۷۲ نفر از مددجویان و یا فرزندان خانواده‌های تحت حمایت، در دوره‌های مهارت آموزی بازار محور شرکت کرده و همه آن‌ها به سمت ایجاد اشتغال سوق داده شده‌اند.

او با اشاره به اینکه ۱۰۸ نفر از مددجویان و یا فرزندان متخصص آنان نیز با معرفی نامه امداد در کارگاه‌ها و موسسات بکار گمارده شده‌اند، گفت: باتوجه به اینکه اجرای طرح اشتغال فقط بخشی از فرآیند اشتغال است، لذا پس از آن نیز اقدامات ویژه‌ای در راستای پایدارسازی مشاغل انجام می‌شود.

جهان بین افزود: با توجه به شرایط ویژه بازار و مشکلات بوجود آمده بواسطه شیوع ویروس کرونا، در راستای کمک به طرح‌های آسیب دیده، قریب به یک میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به مجریان طرح‌های اشتغال اعطا شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.