امام جمعه گرگان گفت: برای جلوگیری از شیوع کرونا و ضرورت حفظ سلامت مومنان مردم سفر‌های زیارتی را به آینده موکول کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهربا تسلیت ۲۸ صفر و سالروز شهادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) گفت: امامان الگو و چراغ هدایت جامعه به شمار می‌روند و استفاده از اندیشه آن‌ها لازمه هدایت جامعه است و باید با الهام و الگو گرفتن از سیره رفتاری و عملی اهل بیت (ع) زمینه ارتقای رفتاری و معنوی جامعه را فراهم کرد.

 

آیت الله سید کاظم نورمفیدی با اشاره به بخش‌هایی از دوران زندگی امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد: آن حضرت در تاریخ اسلام، کرامت اجتماعی را در بهترین شکل، زیباترین صورت و کامل‌ترین وضعیت ارائه کرده است.

 

امام جمعه گرگان گفت: روش مهم تربیتی و اخلاقی در کرامت امام حسن (ع) در زمان کنونی، می‌تواند آثار و برکات مختلفی در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه به وجود آورد وسبب ارتقای همدلی و همنوایی مادی و معنوی آحاد مردم با اقشار آسیب پذیر جامعه شود.

 

نماینده، ولی فقیه در استان گلستان همچنین با ذکر احادیثی در خصوص منابع و فضائل از حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: تحصیل معیار‌های واقعی و راستین برای ارتباط بندگی بین مؤمنان و پروردگار از جمله دستاورد‌های پژوهش در سیره این امام بزرگوار است.

 

عضو مجلس شورای خبرگان رهبری اظهار کرد: سیره زندگی امام رضا (ع) السلام سبب شد تا خلفای عباسی در نهایت با انگور زهرآلود و مسموم این امام بزرگوار را به شهادت برسانند.

 

آیت الله نورمفیدی همچنین با اشاره به جلوگیری از شیوع ویروس آنفلوانزا و کرونا در جامعه از مؤمنان خواست از سفر به مشهد الرضا خودداری کنند و ارادت خود را با قرائت دعا و اعمال عبادی دیگر نشان دهند.

 

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان خواست: در حد توان خود برای جلوگیری از گرانی تلاش کنند و گره‌های سر راه مشکلات مردم را برطرف کنند.

 

انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.