همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مراسم عزاداری با حضور رئیس مجلس و برخی نمایندگان خراسان رضوی در حسینیه امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه قم با ابراز تسلیت رحلت نبی رحمت (ص) و شهادت امام دوم شیعیان (ع) گفت: حضرت محمد (ص) پیش از رحلت نگرانی و ترس خویش را از رواج چهار پدیده در امت اسلامی شامل حب مال و مقام، هوای نفس، قطع رحم و بدعت و خرافه ابراز داشتند.
 
او افزود: در دوران صدر اسلام و ورود تازه مسلمانان از مکه به مدینه برخی از مهاجران هیچ گونه امکانات و دارایی مادی نداشتند، اما هنگام مرگ برخی از مهاجران ثروت‌های غیر قابل شمارش فراهم آورده بودند.

این کارشناس مذهبی خواستار توجه جوانان به مباحث تاریخی شد و ادامه داد: در پی شیوع مال و مقام پرستی بود که برخی جنگ‌ها در میان جامعه اسلامی روی داد، چنانچه باید گفت جنگ جمل در دوران زمامداری حضرت امام علی (ع) تجلی حب مال و حب مقام بود که برای برخی به وجود آمد.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در موقعیت دیگری نسبت به ضایع شدن نماز و کم توجهی به اقامه نماز در جامعه و شهوت پرستی هشدار داده بودند که امروز نیز با این مشکل در جامعه مواجه هستیم.

او در خصوص کم توجهی به ارحام و خویشاوندان و رواج روابط خارج از ازدواج در جامعه نیز هشدار داد و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب پیش از این از مسئولین خواستند که شرایط را برای ازدواج آسان و سخت شدت طلاق فراهم کنند و در این مسیر به دنبال استفاده از روش‌های اداری جاری نباشند.

این کارشناس مذهبی به وضعیت فرقه‌های دروغین در جامعه اشاره و تاکید کرد: شیوع و گسترش فرقه‌های دروغین در کشور زیاد است بطوری که در خراسان رضوی تاکنون برخی به همین دلیل دستگیر یا متواری شده اند.

حجت الاسلام رفیعی همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه اظهار کرد: منشاء برخی مشکلات در کشور فقط تحریم نیست بلکه سوء تدبیر و بی برنامه‌گی نیز هست.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.