مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ۲۵ میلیارد ریال وام خسارت کرونا به اهالی فرهنگ استان سمنان پرداخت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: مبلغ ۴۷ میلیارد ریال درخواست تسهیلات در سامانه کارا استان ثبت شد که تا کنون ۲۵ میلیارد ریال از این مبلغ به عنوان جبران خسارت ناشی از شیوع کرونا به فعالان فرهنگی و هنری پرداخت شد.

او افزود: آسیب‌هایی را که شیوع کرونا به فعالان فرهنگی هنری وارد کرد نمی‌توان به راحتی جبران کرد، زیرا این قشر از جامعه، خساراتی جدی‌تر و عمیق‌تر از سایر بخش‌های اقتصادی متحمل شدند؛ فعالیت‌های فرهنگی و هنری دیربازده هستند و اگر مخاطب خود را از دست بدهند، به راحتی قادر به بازگرداندن آن نیستند.

فلاح ادامه داد: بسیاری از بخش‌های اقتصادی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به فعالیت بازگشته‌اند، اما بخش‌های فرهنگی و هنری و اجرا‌های صحنه‌ای همچنان تعطیل است و با توجه به اینکه در شرایط عادی هم از نظر اقتصادی تحت فشار بودند، این تعطیلی صدمات جبران ناپذیری به این قشر وارد کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ستاد مقابله با کرونا استان سختگیرانه‌تر از سایر استان‌ها با فعالیت‌های فرهنگی هنری برخورد کرده است؛ در سایر استان‌ها فعالیت‌های صحنه‌ای با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به فعالیت برگشته‌اند، اما در استان سمنان این اتفاق نیفتاده است. این سوال برای فعالان فرهنگی مطرح است که چگونه رستوران‌ها و فروشگاه‌ها باز هستند، اما تئاتر و موسیقی تعطیل است.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.