رئیس جامعه نابینایان مازندران گفت:بهزیستی بر صدور مجوز ساخت و سازهای شهرداری برای رفاه حال نابینایان نظارت کند.

مسلمی رئیس جامعه نابینایان مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت:بهزیستی بر صدور مجوز ساخت و سازهای شهرداری نظارت کند تا امکانات ساختمان ها از نظر رفاه حال نابینایان بررسی شود.

او با بیان اینکه امکانات آموزشی برای تحصیل نابینایان در رشته‌های مختلف فراهم نیست، افزود: افراد نابینا در ایران مجبور به انتخاب رشته علوم انسانی هستند؛ با این وجود امسال هم یکی از شرکت کنندگان مازندرانی نابینا موفق به کسب رتبه‌ی ۱۴۶ در کنکور سراسری شد.

مسلمی گفت: مدیر کل سازمان میراث فرهنگی مازندران و شورای برخی شهر‌های استان وعده حمایت از صنایع دستی ساخته شده از سوی نابینایان و برگزاری نمایشگاه برای فروش آن‌ها را داده اند.

او با اشاره به وجود ۶ هزار و ۹۹۰ نابینا و کم بینای زیر پوشش بهزیستی در مازندران، گفت: شهرستان‌های ساری، بهشهر و چالوس از کتابخانه‌ی مخصوص نابینایان برخوردار هستند و مسئولان شهرستان بابل نیز در صدد احداث این مکان فرهنگی می‌باشند.

رئیس جامعه نابینایان به مشکلات نابینایان در زمینه اشتغال اشاره کرد و افزود: اگر به عنوان مثال دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اقدام به استخدام نابینایان به عنوان منشی تلفنی در بیمارستان‌های استان کنند، حداقل ۶۰۰ نابینا مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار