مدیر جهاد کشاورزی باغملک گفت: سطح باغات زیتون در شهرستان ۱۱۵ هکتار با متوسط عملکرد ۶ تا ۷ تن در هکتار است.

یوسف پیش بین مدیر جهاد کشاورزی باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: سطح باغات زیتون در باغملک ۱۱۵ هکتار با متوسط عملکرد ۶ تا ۷ تن در هکتار بوده و میانگین تولید زیتون در شهرستان حدود ۶۰۰ تن در سال است.

او با اشاره به ارقام زیتون کشت شده در باغملک بیان داشت: ارقام کشت شده شامل شمالی، دزفول، ماوی و باغملک هستند، زیتون جزو درختان نیمه گرمسیری و مقاوم در برابر کم آبی است و در مناطق آب و هوایی خشک و نیمه خشک که آب، خاک و نور مناسبی دارد و همچنین از زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم و خشک و طولانی برخوردار است، رشد می‌کند.

 پیش بین افزود: درخت زیتون معمولا در همه خاک‌ها رشد می‌کند و محصول می‌دهد، اما بهترین خاک برای رشد این درخت، خاکی عمیق با زهکشی خوب و با بافت سبک شنی-رسی است و از آذر تا بهمن ماه  زیتون کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی باغملک با بیان اینکه زمان برداشت میوه جهت کنسرو از اواخر مرداد تا اواخر شهریور ماه بوده و زمان برداشت جهت روغن گیری از نیمه دوم مهرماه تا اوایل آبان ماه است تصریح کرد:  معمولا از هر ۱۰۰ کیلوگرم میوه رسیده به طور متوسط ۱۴ تا ۱۵ کیلوگرم روغن استحصال می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.