متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا در آستانه جشن شکرگزاری در این کشور، از برگزاری تجمعات به این بهانه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، با پایان فصل تابستان و کاهش دمای هوا و به دنبال آن افزایش فعالیت‌ها در فضای داخلی، نگرانی کارشناسان بهداشت عمومی برای انتقال سریع ویروس در محیط‌های بسته افزایش می‌یابد.

با توجه به تشدید بیماری آنفلوآنزا در فصول سرد و همزمانی آن با ویروس کرونا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی آمریکا نسبت به برگزاری جشن شکرگزاری در این کشور هشدار داده است.

آنتونی فائوچی متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا در آستانه جشن شکرگذاری تاکید کرد هرگونه تجمع می‌تواند به یک کانون انتقال و شیوع ویروس کرونا تبدیل شود.

او گفت: با توجه به ماهیت سیال و پویای این ویروس و آنچه اکنون در شیوع و افزایش موارد ابتلا رخ می‌دهد، من فکر می‌کنم مردم باید در مورد اجتماعات بسیار محتاط باشند، به ویژه آن‌هایی که در خانه سالمند و یا افراد دارای بیماری زمینه‌ای دارند.


بیشتر بخوانید


این متخصص تاکید کرد: این واقعاً یک واقعیت تأسف آور است که به وضوح باعث ایجاد نگرانی در مورد همه کسانی خواهد شد که منتظر تعطیلات هستند و با اعضای خانواده ارتباط برقرار می‌کنند که مدتی است آنها را ندیده‌اند. متأسفانه این یک خطر بزرگ است. شهروندان آمریکایی باید لیست مهمانان خود را در فصل تعطیلات محدود کنند.

فائوچی ادامه داد: مشکل اصلی تنظیم این اجتماعات کوچک تا متوسط ​​است. افراد خارج از شهر که در یک محیط داخلی با هوای آزاد تجمع می‌کنند، می‌توانند به راحتی به کانون انتقال ویروس تبدیل شوند، به ویژه اگر افراد از وسایل حمل و نقل عمومی مانند هواپیما استفاده کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار