مدیر کل بنیاد مسکن گلستان از پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای بازرسی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سیدمحد حسینی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: از مجموع ۲۲۸ هزار واحد روستایی در گلستان، ۵۵ درصد یعنی ۱۲۸ هزار واحد کم دوام، بی دوام و فرسوده است.


سیدمحد حسینی افزود: اگر زلزله‌ای بالاتر از ۶ ریشتر در استان اتفاق بیفتد با این حجم از فرسودگی فاجعه‌ای در استان رخ خواهد داد.


او با اشاره به این که از سال ۸۵ تا سال ۹۸ حدود ۶۵ هزار واحد مسکونی در استان مقاوم سازی شده است گفت: مالکان این واحد‌ها می‌توانند در طرح بهسازی، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله دریافت کنند که سه سال هم تنفس دارد.


حسینی گفت: از سال ۸۴ طرح بهسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی به تصویب هیئت دولت رسیده است و قرار شد از ابتدای برنامه چهارم سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌های کشور ساخته شود و هرسال این اعتبار به استان‌ها تخصیص می‌یابد.


مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از صدور ۱۰۰ هزار جلد سند با مشارکت ثبت اسناد استان خبرداد و اضافه کرد: بنیاد مسکن براساس قانون، متولی اراضی ملی داخل روستا‌ها است و مکلف است در راستای واگذاری زمین به افراد فاقد مسکن اقدام کند و این عمل از افسارگسیختگی قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.


حسینی گفت: طی این مدت ۹ هزار و ۲۲۵ قطعه زمین معادل ۲۴۴ هکتار در راستای مسکن دار شدن مردم به واجدان شرایط در روستا‌ها تحویل داده شده است.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.