فرماندار گرگان می‌گوید: کارآفرینانی که شغل اولی‌ها را استخدام کنند یارانه می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمد حمیدی، فرماندار گرگان گفت: دولت برای حمایت از اشتغال بسته‌های تشویقی خوبی برای مجریان طرح‌ها در نظر گرفته است که یکی از آن‌ها یارانه دستمزد است.


محمد حمیدی افزود: بر اساس طرح "یارانه دستمزد"، به کارآفرینانی که ازشغل اولی‌های دانشگاهی در واحد‌های خود استفاده کنند، ۳۰ درصد یارانه دستمزد برای مدت یکسال تعلق می‌گیرد.


حمیدی با بیان اینکه این طرح‌ها برای کارفرما و افرادی که دنبال شغل هستند اهرم تشویقی بسیار خوبی است، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت‌های این طرح‌ها در شهرستان به خوبی استفاده کنند و اطلاع رسانی لازم در زمینه استفاده از طرح یارانه دستمزد را به مجریان داشته باشند.


حمیدی استفاده از فارغ التحصیلان به عنوان کاروز در کارگاه‌های تولید را یکی دیگر از طرح‌های حمایتی دولت در حوزه اشتغال برشمرد و گفت: پارسال تعهد گرگان برای استفاده از کارورزان ۱۲۰ نفر بود که تعداد ۱۲۶ نفر یعنی ۱۰۵ درصددر شهرستان تحقق پیدا کرد.


او گفت: برای توسعه حرفه آموزی در تفاهم نامه‌ای با مدیر کل فنی و حرفه‌ای قرار شد تسهیلات اشتغال به کسانی داده شود که از مهارت فنی و حرفه‌ای بهره‌مند هستند.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار