سیره سیاست خارجی پیامبر اسلام (ص) در «سوره، فصل محمد رسول‌الله» امشب با حضور مسعود دیانی و سید جلال دهقانی فیروزآبادی بررسی و بازخوانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،رشد جنبش‌های اسلام‌گرایی در سال‌های اخیر در کنار عدم شناخت کامل از اسلام، مطالعه دقیق‌تر بر روی ابعاد سیاسی و اجتماعی آن را ضروری ساخته است. از همین رو، سیاست خارجی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابعاد زیست اجتماعی ملل مسلمان، اهمیت بسیاری یافته و چگونگی کاربرد سیاست خارجی حضرت محمد (ص) در عصر حاضر به یکی از مهم‌ترین چالش‌های فعلی برخی نظام‌های اسلامی تبدیل شده است.

ویژه برنامهٔ «سوره فصل محمد رسول‌الله (ص)»، امشب، به بررسی سیاست خارجی پیامبر اسلام اختصاص خواهد داشت. در بخش نخست برنامه مسعود دیانی و سید جلال دهقانی فیروزآبادی، پژوهشگر روابط بین‌الملل، به گفت‌وگو خواهند نشست. موضوع گفت‌و‌گوی آنان «منفعل اخلاقی، فعال انقلابی» است که طی آن دربارهٔ الگوی رفتاری پیامبر اسلام در برابر نظام‌های سیاسی دیگر به بحث و تبادل‌نظر خواهند پرداخت.

در بخش دوم برنامه نیز، به مناسبت فرارسیدن ۲۸ صفر، محمد ناصرزاده بخشی از زندگی و زمانهٔ حضرت محمد مصطفی (ص) را روایت خواهد کرد.

نهمین قسمت از «سوره فصل محمد رسول‌الله (ص)»، امشب ساعت ۲۳ به‌صورت زنده از شبکهٔ چهار سیما پخش می‌شود.

این برنامه به تهیه‌کنندگی مرتضی روحانی و سردبیری مسعود دیانی، از ۱۶ مهرماه آغاز شده و تا ۲۶ مهرماه، هر شب ساعت ۲۳ از شبکهٔ چهار سیما پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار