رئیس بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز گفت: تلاش می‌کنیم در راستای آگاهی‌بخشی و پیشگیری از بروز بیماری‌ها به مناسبت‌های مختلف آموزش‌های همگانی را برای مراجعه‌کنندگان به بیمارستان و درمانگاه‌های تخصصی این مرکز ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علمداری رئیس بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز گفت: هر ساله ۱۵ اکتبر به مناسبت روز جهانی شستن دست با هدف بالا بردن آگاهی از شستشوی دست‌ها به عنوان عامل کلیدی در پیشگیری از بیماری، در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود.

او افزود: در یک همه‌گیری جهانی، یکی از ارزان‌ترین، ساده‌ترین و مهمترین راه برای پیشگیری از انتقال ویروس شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون است.

علمداری گفت: شستن دست‌ها با آب و صابون به ویژه در مواقع ضروری به کاهش بروز بیماری‌های اسهالی تا بیش از ۴۰ درصد و عفونت‌های تنفسی تا ۲۵ درصد کمک می‌کند.

او گفت: به همین مناسبت صبح امروز برنامه آموزش همگانی شستشوی دست در محوطه بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار شد.

رئیس بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز افزود: به این منظور از مراجعه کنندگان درمانگاه های تخصصی خواسته شد که شستشوی صحیح دست‌ها را تمرین کنند و محلول‌های ضدعفونی دست و پمفلت‌های آموزشی در اختیار آن‌ها قرارداده شد.

او گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اهمیت بهداشت فردی و شستشوی دست‌ها در قطع چرخه انتقال این بیماری، بیمارستان ۲۹ بهمن اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی برای فرزندان همکاران با هدف فرهنگ سازی در حوزه بهداشت فردی و جمعی اقدام کرد و به کودکانی که در این مسابقه شرکت کرده بودند به رسم یادبود جوایزی اهدا کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.