رئیس اداره بهزیستی شهرستان کنگاور، اشتغال و نامناسب‌ بودن معابر شهری را اصلی‌ترین دغدغه و خواسته نابینایان این شهرستان دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رئیس اداره بهزیستی شهرستان کنگاور، اشتغال و نامناسب‌ بودن معابر شهری را اصلی‌ترین دغدغه و خواسته نابینایان این شهرستان دانست و گفت: عدم وجود دستگاه‌های خودپرداز مخصوص نابینایان برای انجام امورات بانکی و مشکل تردد و ایاب و ذهاب در این شهرستان از دیگر مشکلات این قشر است.

معصومه صیدی از خدمات شهرداری کنگاور در اجرای مسیر ویژه نابینایان در ورودی غربی این شهر قدردانی کرد و افزود: از درب جهاد کشاورزی تا ابتدای ورودی شهرک پزشکان کنگاور مسیر ویژه نابینایان اجرا شده است.

او اظهار داشت: مشکلات معیشتی پیش از شیوع کرونا نیز بر نابینایان فشار وارد می‌کرد که متاسفانه با بدتر شدن اوضاع کرونا عرصه بر اینها تنگ‌تر نیز شده و ما پیگیر مفاد قانون حمایت از معلولان هستیم.

رئیس بهزیستی کنگاور در ادامه با اشاره به تبعات اجتماعی، اقتصادی و فیزیکی نابینایی در زندگی افراد، تصریح کرد: با توجه به تبعات جبران ناپذیر مذکور و کاهش شدید کیفیت زندگی فرد مبتلا و خانواده او ، سازمان بهزیستی کشور هر ساله با اجرای طرح‌های پیشگیرانه سعی در کنترل و کاهش معلولیت نابینایی و شناخت و مداخله به موقع در این زمینه دارد که می‌توان به طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال اشاره کرد.

صیدی اضافه کرد: ۲۳۷ خانواده نابینا و نیمه‌بینا از بهزیستی شهرستان به صورت ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند.

به گفته او خانواده‌های نابینا و نیمه‌بینا علاوه بر مستمری ماهیانه خدماتی همچون شهریه دانشگاه، وام اشتغال و کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن نیز دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.