مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: روش‌های نوین برای نگهداری و بهره برداری بر اساس استاندار‌د‌های دنیا در سازمان آب و برق استان  پیاده سازی شد و رصد کلیه وضعیت واحد‌های به صورت آنلاین انجام می‌شود.

فرهاد ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به تولید برق پایدار در استان گفت: روش‌های نوین برای نگهداری و بهره برداری برق، بر اساس استاندار‌دهای دنیا در سازمان آب و برق خوزستان  پیاده سازی شد و رصد کلیه وضعیت واحد‌های به صورت آنلاین انجام می‌شود.

او با بیان اینکه به موقع تعمیرات لازم نیروگاه‌ها را انجام داده ایم و همکاران ما با وجود مشکلات برای تولید پایدار برق تلاش کرده اند، افزود: سازمان آب و برق خوزستان با ۶ نیروگاه بزرگ و ۳۷ واحد نیروگاهی وظیفه تولید برق و انتقال آن به شبکه‌های سراسری را بر عهده دارد.

ایزدجو تصریح کرد: ظرفیت حال حاضر نیروگاه برق آبی ۷ هزار و ۷۰ مگاوات است طی تابستان گذشته که اوج پرمصرف برق بود سازمان آب و برق خوزستان موفق به تولید ۸ میلیون مگاوات ساعت برق شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: این تولید برق در شرایط کرونایی و مالی کشور بسیار بزرگ است و برای تولید پایدار برق از یک سال  قبل باید مقدمات و تعمیرات اساسی  واحد‌های نیروگاهی را به خوبی انجام داد تا به این مهم دست یابند.

این مقام مسئول گفت: در تابستان ۹۸ در ساعات پیک مصرف، ۱۲ درصد برق کشور از سوی نیروگاه‌های سازمان آب و برق خوزستان تولید شد و ۵۱ درصد ظرفیت پیک استان را نیز تولید و پایداری خوبی در برق استان کشور تامین شد، همچنین در دسترس بودن واحد نیروگاهی بسیار  مهم بوده و بر اساس آماده به کاری و تعمیرات آنها است که در سال ۹۹  بالغ بر ۹۷ درصد آمادگی داریم که نسبت به پارسال ۱۰ درصد افزایش داشت.

انتهای پیام/م

برچسب ها: آب و برق ، تولید برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.