داوود گودرزی گفت: بهترین راه برای مبارزه با فساد اقتصادی پیشگیری از ایجاد فساد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، داوود گودرزی، دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در مراسم آغاز بکار ستاد مردمی مبارزه با فساد در هرمزگان گفت:وجود فساد اقتصادی و باند‌های مفسد در کشور موجب می‌شود که تدابیر حکومت برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه و کمک به مردم موثر واقع نشود.

گودرزی افزود: به عنوان مثال وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کمک به حفظ قیمت برخی کالا‌ها پرداخت می‌شود، جریان فساد نمی‌گذارد تا این محصولات با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار بگیرد و یا وقتی قرار بر حذف کنکور می‌شود، بار دیگر جریان آلوده فساد در برابر آن می‌ایستد و سنگ‌اندازی می‌کند.

او گفت: فساد اقتصادی در کشور مانع اساسی در برابر هر تدبیری به منظور گشایش در زندگی مردم و تحقق عدالت است.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه بهترین راه برای مبارزه با فساد اقتصادی پیشگیری از ایجاد فساد است، افزود:باید ریشه‌های فساد را شناسایی و با آن‌ها مبارزه کنیم.

گودرزی گفت: برای مقابله با فساد اقتصادی افشاگری کافی نیست و باید مسیر‌های فساد را مسدود کنیم.

او گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، مبارزه با فساد به عنوان یکی از اولویت‌های ۷ گانه‌ای تعیین شده است که زیربنای حرکت کشور به سوی پیشرفت و تعالی را تشکیل می‌دهد.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: اصلاح فرآیند‌های قضایی مبارزه با فساد و اطلاع‌ رسانی درست و اصولی از اقدامات انجام شده در پرونده‌های مهم اقتصادی ضروری است.

داوود گودرزی گفت: اگر دستگاه‌های نظارتی طی سال‌های گذشته به وظایف قانونی خود به درستی عمل می‌کردند، اکنون شاهد فساد گسترده اقتصادی در کشور نبودیم.

در پایان همایش علمی و آموزشی مبارزه با فساد در بندرعباس، رضا وجدان حقیقی به عنوان دبیر ستاد ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در استان هرمزگان معرفی شد.

منبع:خبرگزاری فارس

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار