عبدالرضا علی محمدی گفت: پرونده رسیدگی به واگذاری غیرقانونی کشتارگاه جونقان در مرحله تجدید نظر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دادستان انقلاب چهارمحال و بختیاری گفت: قیمت واقعی این واحد صنعتی به عنوان بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام خاورمیانه، حدود صد‌ها میلیاردتومان بود که به قیمت ۱۵ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شده بودو این مسئله مورد تعقیب کیفری قرار گرفت.

او  از اعلام جرم دادستانی علیه میرعلی اشرف پوری حسینی و سایر افرادی که در واگذاری مجتمع کشتارگاه صنعتی جونقان دخالت داشتند، خبر داد و افزود: دادستانی از باب حفظ حقوق عامه، علیه این افراد به اتهام تضییع اموال بیت المال اعلام جرم کرده است.

علی محمدی گفت: سایر اقدامات قانونی جهت ابطال قرارداد واگذاری آغاز شده و در حال انجام است.
 
کشتارگاه جونقان به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های کشتارگاهی غرب آسیا در سال ۹۷ با قیمت نزدیک به ۱۶ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شد.

بیشتر کارشناسان در آن زمان معتقد بودند که کشتارگاهی با ۱۰۰ هکتار وسعت و تجهیزات و ساختمان‌های زیاد ۱۶۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

رئیس قوه قضا بیستم شهریور ماه امسال در شانزدهمین سفر استانی خود میهمان چهارمحال و بختیاری بود.

در این سفر یک روزه یکی از اعضای شورای شهر فارسان در جمع کشاورزان و دامداران استان، با انتقاد از نحوه واگذاری کشتارگاه صنعتی شهر جونقان به بخش خصوصی گفت: مجموعه‌ای که با هزینه کرد میلیارد‌ها تومان از بودجه بیت المال در ۹۰ هکتار اراضی حاصلخیز تأسیس شده و قرار بوده حدود ۸۰۰ جوان در آن مشغول به کار شوند، با سرمایه‌ای ۵۰۰ میلیارد تومانی به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان از سوی دولت فروخته و به یک مجموعه زیان ده تبدیل شده است.!

مردم محلی هم واگذاری بی سر و صدای این مجتمع در تهران را به ضرر بخش جونقان دانستند و اعلام کردند حاضر بودند به صورت انفرادی یا در ساختار شرکت تعاونی خریدار کشتارگاه باشند، ولی به آن‌ها اطلاع رسانی نشد.

بعد از واگذاری مانند بسیاری از طرح‌های دولتی واگذار شده کارگران کشتارگاه تا ماه‌ها مشکل پرداخت حقوق داشتند.

تاکنون هم بسیاری از قصابان برای کشتار به استان همجوار مراجعه می‌کنند و حاضر به قبول قیمت‌های کشتار در این مجتمع نشدند.

با دستور رئیس قوه قضائیه، مجتمع صنعتی کشتارگاه جونقان به بیت المال بازگشت می‌شود.

تقوی مدیر بهره برداری مجتمع با بیان اینکه: هم اکنون کشتارگاه با ظرفیت کمتر از ۱۰ درصد فعالیت می‌کند افزود: ظرفیت واقعی در هر شیفت کشتار دو هزار راس دام سبک و ۲۰۰ راس دام سنگین است.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار