وزیر دفاع آمریکا در سخنانی اعلام کرد برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی تهدیدی جهانی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز‏‏‎‏، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی تهدیدی جهانی است.

این مطلب پس از آن بیان شد که پیونگ یانگ در رژه‌ای نظامی‏‏, از موشک‌های بالستیک قاره پیما که پیشتر دیده نشده بود‏, رونمایی کرد.

نمایش یک موشک بالستیک بین قاره‌ای جدید (آی سی بی ام) در جریان رژه اوایل هفته در کره شمالی، بسیاری از تحلیلگران غربی را متحیر کرد.

این در حالی است که مقامات کره جنوبی بیشتر نگران سامانه‌های جدید شلیک موشک (ام ال آر اس) و موشک‌های کوتاه برد بودند که قادر به هدف قرار دادن این کشور هستند.

اسپر پیش از آغاز دیدار با همتای کره جنوبی خود در پنتاگون گفت: "ما اتفاق نظر داریم که برنامه موشک‌های بالستیک و هسته‌ای کره شمالی همچنان تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است".

او افزود: "آمریکا به امنیت کره جنوبی همچنان متعهد است".

اسپر در عین حال اعلام کرد: کره جنوبی و آمریکا باید راهی منصفانه‌تر برای تقسیم هزینه‌های دفاعی پیدا کنند تا این مسئله "به صورت نابرابر به گردن مالیات دهندگان آمریکایی نیفتد".

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا‏, که به روابط خود با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی می‌بالد، بار‌ها اعلام کرده است کره جنوبی باید سهم بیشتری از مخارج نیرو‌های نظامی آمریکایی را که در آن کشور مستقر هستند‏, بپردازد.

حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند.

این مسئله به عنوان اقدامی بازدارنده در برابر پیونگ یانگ قلمداد می‌شود که همچنین پیامی برای پکن درباره توانایی و نفوذ واشنگتن در آسیا می‌فرستد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار