مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی به ضرورت آموزش جامعه در برخورد مناسب با معلولین و نابینایان اشاره کرد و گفت:معلولین به خصوص روشندلان همانند دیگر اقشار جامعه دارای حقوق شهروندی و مدنی هستند و باید مثل سایر افراد عادی جامعه مورد احترام و ارزش قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مهندس مرتضی صفری مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت:با همراهی و همکاری رسانه‌ها و ارائه محتوا‌های آموزشی لازم می‌توان جامعه هدف معلولین را هر سال در کشور و استان محدودتر کرد.

 اوبا تاکید بر روح لطیف و پر احساس نابینیان در مقایسه دیگر افراد جامعه افزود:باید مشاغل مناسب با وضعیت جسمانی روشندلان در جامعه شناسایی و استقلال و خودکفایی آن‌ها به آن مشاغل سوق داده شوند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تصریح کرد:در مناسب سازی فضای شهری برای تردد روشندلان نسبت به دیگر استان‌ها در وضعیت خوبی قرار داریم، ولی برای حفظ منزلت و شأن این قشر باید بیش از این باید در مناسب سازی محیط شهری تلاش کنیم.

صفری با اعلام آمادگی کامل از برنامه‌های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد:معلولان، کم‌بینایان و نابینایان سرشار از استعدا‌های علمی و هنری هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از اختصاص یک برنامه ۲۵ دقیقه‌ای در رادیو، یک برنامه ۲۵ دقیقه‌ای در تلویزیون هر دو هفته یک بار برای پرداخت به اقدامات و فعالیت‌های بهزیستی و اختصاص ۱۲ برنامه خانواده رادیو و ۶ برنامه خانواده تلویزیون تا پایان سال به بحث آموزش و آگاه سازی خانواده‌ها و احیای گوینده خبر برای ناشنوایان در یکی از بخش‌های خبری سیما خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روشندلان ، عصای سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.