فرمانده انتظامی استان لرستان از کشف ۳ تن مواد مخدر در ۶ ماهه نخست امسال در لرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، سردار حاجی محمد مهدیان نسب فرمانده انتظامی استان لرستان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرماندهی نیروی انتظامی استان لرستان برگزار شد با اشاره به آغاز هفته ناجا اظهارداشت: امسال با توجه به ایام شهادت و روز‌های پایانی اربعین، هفته ناجا از بیست و هفتم مهر ماه و با شعار «همه باهم برای امنیت و سلامت» آغاز می‌شود.

او افزود: برگزاری مراسم صبحگاه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تجلیل از ایثارگران و پیشکسوتان نیروی انتظامی، اجرای طرح مردم یاری در مناطق محروم شهر، توزیع ۴۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان دیدار با نماینده، ولی فقیه در لرستان، رژه موتور سیکلت‌های قانون‌مند، گند زدایی و ضد عفونی معابر و همچنین برگزاری مراسم زیارت عاشورا، تجلیل از از ورزشکاران نیروی انتظامی و همچنین غبار روبی گلزار شهدا از جمله مهمترین برنامه‌های نیروی انتظامی در استان لرستان است.

فرمانده انتظامی استان لرستان با بیان اینکه درشش ماهه اول امسال سه هزار و ۹۱۰ نفر به مراکز مشاوره نیروی انتظامی ارجاع داده شده که ۷۲ درصد منجر به صلح و سازش شده است عنوان کرد:در شش ماهه اول امسال سه هزار و ۶۳۱ طرح منطقه‌ای در استان لرستان اجرا شده است.

مهدیان نسب بیان کرد: طی شش ماهه اول امسال سه تن مواد مخدر که ۹۰ درصد آن سنتی است کشف، پنج هزار و ۴۶۶ نفر قاچاقچی، توزیع کننده و معتاد متجاهر دستگیر شده است.

او گفت: طی شش ماهه اول امسال ۱۲۰ میلیارد تومان کالای قاچاق قابل ارزش گذاری کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته، اما متاسفانه مکان نگهداری اموال تملیکی در استان بسیار کم است.

فرمانده انتظامی استان لرستان تصریح کرد: در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر طی شش ماهه اول امسال ۵۵ باند قاچاق کالا در سطح عرضه (احتکار) و محورا منهدم شده است.

مهدیان نسب بیان کرد: سال گذشته هشت هزار خودرو شوتی توقیف و شش ماهه اول امسال نیز ۶۰۷ دستگاه خودرو شوتی با بار و ۸۵۲ دستگاه بدون بار توقیف شده است.

او اظهار داشت: در بحث تصادفات طی شش ماهه اول امسال ۳۹ درصد در مجموع کاهش داشته‌ایم، ۴۲ درصد خسارتی، ۲۸ درصد جرحی و در مجموع جانباختگان ۲۷ درصد کاهش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان لرستان افزود: طی سه سال گذشته سه هزار و ۷۰ نفر در نیروی انتظامی استخدام شده که سهمیه امسال استان لرستان هزار و ۲۰۰ نفر بوده که تاکنون ۷۵۰ نفر استخدام و مابقی تا پایان سال جذب می‌شوند.

مهدیان عنوان کرد: براساس طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات طی سه سال گذشته تاکنون شش هزار قبضه سلاح تحویل وزارت دفاع داده شده و طی شش ماهه اول امسال تاکنون دو هزار سلاح جنگی غیر مجاز و ۱۸ هزارو ۸۸۴ عدد مهمات کشف شده است.

او با اشاره به آغاز طرح مبارزه با اراذل و اوباش از بیست و سوم مردادماه در استان بیان کرد: از ۲۳ ام مرادماه قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در استان تشکیل و تاکنون سه طرح سراسری و ۸ طرح استانی اجرا شده که براساس این طرح‌ها ۹۸۸ نفر دستگیر و ۵۸۸ نفر احضار و همچنین ۷۵ نفر اراذل و اوباش نوظهور دستگیر و ۳۹ نفر از استان متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان لرستان با اشاره به تیراندازی و نزاع دسته جمعی در استان گفت: متاسفانه امسال در مجموع جرائم‌تیر اندازی و نزاع دسته جمعی و فردی ۱۵ درصد افزایش داشته‌ایم که تاکنون ۸ هزار و ۱۸۴ مورد نزاع فردی، ۴۰۰ فقره نزاع دسته جمعی داشته‌ایم که در این حوزه رتبه ۱۴ کشور را داریم.

مهدیان نسب تصریح کرد:طی شش ماهه اول امسال حدود ۶۵۳ هزار و ۱۷۶ تماس مردم با فوریت‌های پلیس استان ثبت شده که ۸۳ درصد منجر به عملیات شده است.

او گفت: طی شش ماهه اول امسال ۶۶ فقره قتل در استان اتفاق افتاده ۵۹ نفر قاتلین دستگیر شده که این میزان سال گذشته ۶۸ قتل بوده که در این رابطه ۱۶۴ نفر دستگیر و ۲۴ مورد در مجموع قتل‌های امسال و سال گذشته شناسایی و در حال پیگیری پیگرد هستند.

فرمانده انتظامی استان لرستان اظهار داشت: متاسفانه عمده قتل‌های استان منشا اختلافات خانوادگی، اعتیاد، اختلافات خانوادگی، اختلافات ملکی و چرایی دام و موضوعات اخلاقی است.

مهدیان نسب با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی سرقت در استان طی شش ماهه اول امسال افزود:طی شش ماهه اول امسال ۴ هزار و ۶۷۴ سارق در استان دستگیر و ۷۴ درصد سرقت‌های استان کشف شده است.

او عنوان کرد: در حوزه فضای مجازی طی شش ماهه اول امسال ۶۰۱ پرونده تشکیل شده که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشته در این رابطه ۱۸۸ نفر به محاکم قضایی معرفی که از این تعداد ۱۵۲ نفر مرد و ۳۲ نفر زن هستند و همچنین ۵۳۱ سایت معاند شناسایی شده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.