فرمانده انتظامی میاندورود از انهدام باندی که با تهدید انتشار تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی اقدام به اخاذی می‌کردند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود گفت: در پی دریافت شکایتی مبنی بر اینکه افرادی با ترفند‌های مختلف از شهروندان اخاذی و کلاهبرداری کرده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی و آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی کلاهبرداران و محل اختفای آنان شدند.

بیشتر بخوانید:

سرهنگ داداش تبار گفت: متهمان پس از طرح دوستی و جلب اعتماد شاکیان با ورود به حریم خصوصی افراد و تهیه فیلم و عکس شخصی آنان، با تهدید انتشار تصاویر در فضای مجازی از قربانیان خود اخاذی و کلاهبرداری می‌کردند.

او با اشاره به اینکه در این عملیات ۷ متهم شامل ۴ مرد و ۳ زن دستگیر شدند، افزود: متهمان در بازجویی‌های بعمل آمده در مجموع به اخاذی و کلاهبرداری ۴ میلیارد ریالی از قربانیان خود اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی میاندورود با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، به شهروندان توصیه کرد: ضمن مراقبت از اطلاعات شخصی خود در سیستم‌های رایانه‌ای و گوشی‌های همراه از اعتماد به افراد ناشناس خودداری کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.