رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در کمیسیون اجتماعی آماده همه نوع همکاری برای رفع معضل کولبری هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در اولین‌ نشست تخصصی بررسی راهکار‌های اشتغال کولبران اظهار کرد: کولبری یکی از معضلات بزرگ کشور است و هر ساله بسیاری از جوانان تحصیلکرده و نخبه درگیر این معضل می‌شوند.
 
عیسی زاده افزود: باید به معضل کولبری یک نگاه جامع داشت و کولبری هزاران معانی در پشت خود دارد.
 
او با بیان اینکه ما علاوه بر اشتغال‌زایی پایدار و دائمی در مناطق مرزی، باید امنیت مرز‌ها و کشور را نیز لحاظ و تامین کنیم، ادامه داد: بزرگترین پایگاه‌های آمریکا و اسرائیل در نزدیکی مرز‌های غربی ایران است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گهگاه دشمنان کشور در آن سوی مرز‌ها کولبران را تخلیه اطلاعاتی می‌کنند و از منظر امنیتی و اطلاعاتی هم باید به معضل کولبری پرداخت. از سوی دیگر، کولبران کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم را جابه‌جا نمی‌کنند و همه چیز از قبل برنامه‌ریزی شده است.

عیسی زاده با بیان اینکه نباید کولبران را بیگانه بدانیم و لازم است تا آن‌ها را ساماندهی کنیم، تصریح کرد: حتی می‌توانیم معابر مشخصی را برای کولبران تعریف و مقرر کنیم تا کالا‌های مشخصی را حمل کنند.

او افزود: ما در کمیسیون اجتماعی آماده همه نوع همکاری برای رفع معضل کولبری هستیم و حتی می‌توانیم هر پیشنهادی را در این رابطه، در قالب طرح در صحن علنی مجلس مطرح و تصویب کنیم تا به شکل قانون درآید.
 
بیشتربخوانید
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار