فرماندار بندرعباس گفت:بر اساس مصوبه جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، لنج‌های سنتی زیر ۵۰۰ تُن استان هرمزگان مجاز به واردات کالای ته لنجی به میزان ۶۰ وانت نیسان در یک سال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، عزیزالله کناری، فرماندار بندرعباس گفت:مصوبه جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در خصوص واردات کالای ته لنجی به میزان ۶۰ وانت نیسان توسط لنج‌های سنتی زیر ۵۰۰ تُن از روز گذشته در بندرعباس قابلیت اجرایی پیدا کرده است.

کناری افزود: کالا‌هایی که ملوانان مجاز به واردات آن هستند در لیست کالا‌های ملوانی قید شده و لنج داران می‌توانند حداکثر در ۲ نوبت و هر نوبت به گنجایش حداکثر ۳۰ وانت نیسان کالای ته لنجی وارد کشور کنند.

او گفت: مجوز واردات ۹۷ قلم کالای ملوانی از جمله لوازم خانگی، لوازم کشاورزی، تجهیزات شناور‌های دریایی، لوازم صوتی و تصویری و اقلام خوراکی صادر شده است.

فرماندار بندرعباس با بیان اینکه برای عملیاتی شدن بهتر این طرح همه دستگاه‌های مسئول ملزم به همکاری و تسهیل فرآیند‌های مربوطه هستند،افزود: باید مکان‌هایی نیز برای احداث بازارچه‌های ملوانی در نظر گرفته شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.