دادرسی الکترونیکی راهی برای کاهش زمان رسیدگی به شکایات در خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: استفاده بهینه از دادرسی الکترونیکی سبب کاهش اطاله دادرسی و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: به منظور کاهش اطاله دادرسی و پیشگیری از انتشار بیماری کرونا ویروس، توسعه استفاده بهینه از دادرسی الکترونیکی در همه مراحل رسیدگی در دادگستری‌ها و زندان‌های استان ضروری است.

او افزود: الکترونیکی شدن دادرسی‌ها علاوه بر کاهش حجم مبادلات کاغذی و صرفه جویی در هزینه ها، از هدر رفتن وقت و انرژی ناشی از موارد مذکور جلوگیری می‌کند و احقاق حقوق مردم را در زمان کوتاه تری ممکن می‌سازد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی قضایی به موضوع حبس زدایی و مجازات‌های جایگزین تاکید زیادی داشت، بنابراین می‌طلبد همکاران قضایی حتما با استفاده از سیاست‌های مناسب و توجه به حبس زدایی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و یکی از تاثیرگذارترین مجازات جایگزین و کاهش ورودی افراد به زندان استفاده از پابند الکترونیکی است.

رئیس دستگاه قضایی خوزستان غربالگری زندانیان را یک ضرورت دانست و بیان داشت: همه قضات استان باید هرچه سریعتر غربالگری همه زندانیان را نیز انجام دهند، کما اینکه می شود از طریق ویدئو کنفرانس با آنان ملاقات کرد و پس از شنیدن مشکلات و تقاضا‌ها، غربالگری را انجام داد، ضمن اینکه باید ملاقات قضات با زندانیان چه حضوری چه به وسیله فضای مجازی ثمره عملی داشته باشد.

او بر لزوم استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در کاهش تعداد زندانیان تاکید کرد و ادامه داد: شورای حل اختلاف نقش مهم و تاثیرگذاری در کاهش جمعیت زندانیان دارد و باید از ظرفیت و توانایی آن به خوبی استفاده کرد، البته این مهم با فعال شدن شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان امکانپذیر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی از روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر استان خوزستان خواست درخصوص اقدامات، خدمات و همچنین پرونده‌های مهم اطلاع رسانی کنند تا مردم در جریان زحمات و خدمات دستگاه قضایی قرار بگیرند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.