مدیر پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی گفت: مطابق برنامه تا پایان سال تمام بخش‌های پالایشگاه دوازدهم تکمیل می‌شود و میزان تولید تمام محصولات این پالایشگاه نیز افزایش خواهد یافت.

افزایش تولید پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی تا پایان سالبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهدی گرامی شیرازی، مدیر پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی با اشاره به شرایط مناسب فاز‌های ۲۲ و ۲۴ پس از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی سال جاری بیان کرد: در حال حاضر هر چهار سکوی این پالایشگاه در مدار تولید قرار گرفته‌اند و روزانه ۳۲ میلیون متر مکعب گاز به فاز‌های ۲۲ و ۲۴ تحویل می‌دهند.

او افزود: پالایشگاه دوازدهم روزانه ۱۴ میلیون متر مکعب گاز نیز از خط سراسری پنجم تحویل می‌گیرد که با تکمیل چاه‌ها این امکان فراهم می‌شود تا تمام ظرفیت خود را از سکو‌های خود تامین کند.

به گفته مدیر پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی در حال حاضر فاز‌های ۲۲ و ۲۴ روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین به خطوط سراسری برای مصارف داخلی تحویل می‌دهند.

گرامی شیرازی با بیان اینکه تولید سایر محصولات نیز در پالایشگاه دوازدهم در حال انجام است، عنوان کرد: اکنون این پالایشگاه روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن اتان تولید می‌کند.

او میزان پروپان تولیدی فاز‌های ۲۲ و ۲۴ را بیش از یک هزار تن عنوان کرد و گفت: تولید بوتان این پالایشگاه نیز بیش از ۶۰۰ تن در روز است.

مدیر پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی میزان میعانات گازی تولید پالایشگاه دوازدهم را ۴۵ هزار بشکه در روز عنوان کرد و گفت: مطابق برنامه تا پایان سال تمام بخش‌های این پالایشگاه تکمیل می‌شود و میزان تولید تمام محصولات پالایشگاه نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.