سرهنگ جمالی از شناسایی و دستگیری فروشنده طلا‌های تقلبی به ارزش ۱۶۰ میلیون ریال در سایت دیوار خبر داد.

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت : در پی مراجعه یکی از شهروندان به اداره پلیس و طرح شکایت با این موضوع که از طریق سایت دیوار مقداری طلا خریداری کرده و پس از تحویل متوجه شده است طلا‌ها تقلبی بوده است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

او ادامه داد: با اقدامات فنی و تخصصی پلیس متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شد. این مجرم سایبری در برابر مستندات موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد و عنوان داشت که با درج آگهی در سایت دیوار با موضوع فروش طلا طعمه‌های خود را شناسایی می‌کرده است و در هنگام تحویل، طلا‌های تقلبی را به خریدار‌ها تحویل داده است و از این راه مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه آگهی‌های جعلی یکی از رایج‌ترین ترفند‌های کلاهبرداران است و بیشتر حول محور ارزان‌ترین قیمت نسبت به بازار منتشر می‌شوند، عنوان کرد: اگر قصد خرید محصولی را از طریق سایت‌های درج آگهی مانند دیوار دارید قبل از واریز هرگونه وجهی ابتدا از اصالت کالا و فروشنده اطمینان حاصل کنید.

رئیس پلیس فتا ایلام از شهروندان خواست: درصورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش‌های مردمی به همکاران ما اطلاع دهند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.