محمودیان از آموزش صنایع دستی به کولبران برای ایجاد شغلی پایدار خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اولین‌ نشست تخصصی بررسی راهکار‌های اشتغال کولبران اظهار کرد: استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی جزء استان‌های با اهمیت در هر سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی به حساب می‌آیند.

او با بیان اینکه طرح گردشگری از سال ۹۷ برای استان‌های غربی (به ویژه سه استان مذکور) در دستور کار وزارتخانه به صورت مشخص وجود داشت، گفت: معرفی جاذبه‌های این سه استان برای تمام گردشگران داخلی و خارجی انجام می‌شود.

محمودیان با بیان اینکه هر سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی از لحاظ صنایع دستی دارایی‌های بسیار با عظمتی دارند، گفت: این دارایی‌ها در حوزه سرمایه انسانی و محصولات تولید شده در سطح کشور هستند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: با توجه به نقش تأثیرگذار صنایع دستی در حوزه اشتغال، یادگیری مهارت‌های صنایع دستی می‌تواند فرد را دارای شغل مبدل و پایدار کند که کارآفرینی را به همراه دارد.

محمودیان ادامه داد: در موضوع حل مشکل کولبری در کشور، مهارت آموزی و یادگیری رشته‌های صنایع دستی می‌تواند تأثیرگذار باشد که برنامه ریزی‌هایی را برای آموزش صنایع دستی به این افراد داریم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار