راهیابی ۲ دانش‌آموز همدانی به مرحله نهایی مسابقات شطرنج مدارس کشور

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان گفت: ۲ دانش‌آموز همدانی در سی و هفتمین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی مدارس کشور به مرحله نهایی این مسابقات راه‌ یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عبدالله جعفری, معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان گفت :مسابقات شطرنج این دوره از رقابت‌ها نخستین بار به صورت غیرحضوری در بستر شاد به نام یادواره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

او ادامه داد: ۷ نفر از دانش آموزان شطرنج باز استان در دوره های تحصیلی متوسطه اول و دوم در سی و هفتمین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی مدارس کشورشرکت کردند.

جعفری اظهار داشت: این دانش آموزان که نفرات برتر رشته شطرنج در استان همدان بودند، در دو رده سنی الف و ب به مدت سه روز با دانش آموزان سراسر کشور  رقابت کردند که در پایان ۲ نفر از دانش آموزان نخبه همدانی به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتند.

او با اشاره به اینکه بیماری کرونا فرصت برگزاری بسیاری از مسابقات ورزشی به صورت حضوری را از ما گرفته است، یادآورشد: در این وضعیت خاص مسابقات ورزشی برای دانش آموزان در فضای مجازی از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با همکاری فدراسیون ورزش دانش آموزی پیش بینی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ادامه داد: این مسابقه  با هدف حفظ پویایی و نشاط دربین دانش آموزان و همچنین انتخاب دانش آموزان برتر برای مسابقات قهرمانی کشور اجرا می شود.

جعفری گفت: این مسابقات از سوی دانش آموزان ورزشکار،دوستدار و حافظ محیط زیست با شعار به امید خدا و با رعایت اصول بهداشتی کرونا را شکست می دهیم نامگذاری شده است.

در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، بیش از  ۲۹۶ هزار دانش آموز در  ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه همدان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.