مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: یک زن جوان همدانی بر اثر استنشاق گازمونوکسیدکربن جان خود را از دست داد.

مرگ زن جوان همدانی بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربنآرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: نقص فنی و غیراصولی از وسایل گرمایشی در منزل، موجب مرگ  زن جوان همدانی شد.

کمالی ادامه داد: درشش ماهه نخست امسال تنها یک زن بر اثر گازگرفتگی در استان جان خود را از دست داده و این آمار در مقایسه با  مدت مشابه پارسال  که ۵ نفر بود کاهش ۸۰ درصدی دارد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان مهمترین علت مسمومیت ناشی از گازگرفتگی را بی‌توجهی به نکات هشدار دهنده هنگام استفاده از وسایل گرمایشی دانست و خواستار رعایت مسائل ایمنی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر رسانه‌ها برای کاهش این آمار‌ها شد.

کمالی مهمترین علائم گازگرفتگی و مسمومیت را حالت گیجی، سردرد همراه با احساس سنگینی، تهوع و استفراغ و سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه بیان کرد.

او گفت: استفاده از آبگرمکن و بخاری‌های فرسوده دارای نقص فنی و بدون کلاهک یا دودکش استاندارد، بیشترین موارد ابتلا به مسمویت را تشکیل می‌دهد.

این مسئول اظهار داشت: در محیط‌های سربسته همچون اتاق، آپارتمان و چادر مسافرتی به ویژه در زمان‌هایی که راه‌های خروج هوا بسته باشد خطر مسمومیت به شدت افزایش می‌یابد.

او گفت: در صورت مواجهه با افراد دچار مسمومیت ابتدا در و پنجره‌ها را باز کرده تا هوای تازه در فضا جریان پیدا کند و در صورت لزوم افراد مسموم را به فضای باز منتقل کنند.همچنین با بستن شیرگاز و خاموش کردن وسایل گرمایشی، موضوع را به اورژانس اطلاع رسانی کنید.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.