مسئول هیئت امنای زینبیه اعظم زنجان گفت: زینبیه اعظم زنجان اکنون به الگویی برای عزاداری ساده و بی آلایش تبدیل شده که در این مسیر نقش رسانه ملی انکارناپذیر و ستودنی است.

 

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در دیدار  با هیئت امنای مسجد زینبیه اعظم با بیان اینکه زینبیه و حسینیه اعظم زنجان به خوبی توانسته اند به عنوان یک الگوی شایسته و مناسب برای عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) مطرح شوند، گفت: هر سال همه عاشقان و دوستداران اهل بیت در تمامی نقاط کشور و حتی فراتر از مرز‌های جغرافیایی، شاهد حرکت عظیم خیل عاشقان حسینی در هشتم و یازدهم محرم هستند و از قاب رسانه ملی آن را همراهی می‌کنند و امسال هم شیوع بیماری کرونا باعث شد جلوه‌های نوینی از عشق به ابا عبدالله  را شاهد باشیم.

او افزود: توجه بیش از پیش و عمیق به مسائل مذهبی و اعتقادی برکات زیادی برای جامعه خواهد داشت که یکی از مهمترین آن‌ها کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی است.

لطیفی  زینبیه اعظم زنجان را به عنوان ظرفیتی بزرگ برای استان زنجان و کشور عنوان کرد و گفت: باید از این ظرفیت‌های عظیم برای اعتلای فرهنگ ناب و صحیح عاشورایی و همچنین آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره گرفت.

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های شبانه روزی همکاران مرکز در ایام محرم اشاره کرد و افزود: همکاران خدوم مرکز همه ساله در ایام محرم با تمام توان سعی دارند عزاداری‌های مردم زنجان را به نحو شایسته پوشش داده و سهم کوچکی در تعظیم شعائر دینی داشته باشند و در محرم امسال نیز با تدابیر ویژه این امر مهم را به نحو احسن انجام دادند.

 عینی فرد یکی از مسئولین هیئت امنای زینبیه اعظم زنجان هم در این دیدار ضمن قدردانی از پوشش گسترده و شایسته عزاداری‌های پرشور استان زنجان توسط صداوسیما گفت: زینبیه و حسینیه اعظم اکنون به الگویی برای عزاداری ساده و بی آلایش در شأن حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) تبدیل شده اند و در این مسیر نقش رسانه ملی انکارناپذیر و ستودنی است.

او با تأکید مجدد بر نقش هیئات مذهبی در تقویت باور‌های دینی و اعتقادات مذهبی در جامعه به ویژه جوانان، اظهار داشت: عزاداری‌های درست و به دور از خرافه گری می‌تواند نقش هدایت جامعه در مسیر اسلام ناب محمدی مفید و موثر باشد.

 عینی فرد انعکاس گسترده کاروان کمک‌های مومنانه زنجان را مرهون تلاش رسانه استانی دانست و افزود: تبدیل زنجان به مهد خیران و پایتخت شور و شعور حسینی در پرتو عملکرد مناسب صدا و سیما محقق شده است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.