رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۱ درصد مبتلایان به کرونا در استان مربوط به گروه سنی ۱۵ تا ۵۴ سال بوده که نشان‌دهنده اثرپذیری قابل توجه جوانان از این بیماری مرموز است.

به گزارش خبرنگار‎ گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جواد آقازاده  رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۱ درصد مبتلایان به کرونا در استان مربوط به گروه سنی ۱۵ تا ۵۴ سال بوده که نشان‌دهنده اثرپذیری قابل توجه جوانان از این بیماری مرموز است.

آقازاده  افزود: ۲۹ درصد دیگر نیز به بیماران با سن کمتر از ۱۵ سال و بیشتر از ۵۴ سال مربوط است که سهم گروه سنی نخست ۲ درصد و گروه سنی دوم، ۲۷ درصد است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه وضعیت شیوع بیماری کرونا در آذربایجان غربی، بسیار خطرناک بوده و همه شهرستان‌ها در معرض ابتلای حداکثری در این خصوص هستند، اضافه کرد: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان به یک‌هزار و ۵۶ نفر رسید که از این تعداد ۲۲۴ نفر در آی سی یو بستری هستند.

آقازاده ادامه داد: از این تعداد نیز وضعیت ۶۲ نفر بسیار وخیم بوده و به ونتیلاتور متصل هستند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به تداوم ابتلای بیش از ۲۰۰ نفر در استان نظیر هفته گذشته بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در استان از دست داده اند که سهم ارومیه، چهار نفر است.

او  گفت: با افزایش این تعداد، فوت شدکان بر اثر شیوع بیماری کرونا در آذربایجان غربی به یک هزار و ۲۶۸ نفر رسیده است.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.