مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی بر ضرورت حفظ حریم فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، آذری مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: جلوگیری از نفوذ موانع غیرمجاز در سطوح بی‌خطر پروازی مسیر فرودگاه تبریز ضروری است و لحاظ کردن ضوابط حریم پروازی مصوبه کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در این کلان شهر لازم است.

او  با بیان اینکه ایران عضو سازمان بین المللی هواپیمایی و متعهد به رعایت دستورالعمل‌های کنترل موانع است، گفت: به لحاظ اینکه فرودگاه تبریز جزو فرودگاه‌های پرتردد و بین المللی است، طبق مقررات، کنترل موانع غیرمجاز تا ۱۵ کیلومتری امتداد و ۶ کیلومتری موازات باند‌های پروازی الزامی است و رعایت نکردن این دستورالعمل‌ها منجر به ایجاد مخاطرات برای پرواز‌ها می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: حداکثر ارتفاع ساخت و ساز‌ها در این مسیر باید بر اساس استاندارد سازمان هواپیمایی بین المللی (ایکائو) و اخذ مجوز‌های کارشناسی از سوی اداره کل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی باشد.

آذری گفت: در دیدار اخیر با مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و دبیر کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری مقرر شد تا موضوع لحاظ کردن حریم پروازی فرودگاه تبریز در جلسه کمیسیون ماده ۵ کلان شهر تبریز مطرح و اقدامات لازم انجام شود.

حریم فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز که از آن با عنوان سطوح بی خطری پرواز یاد می‌شود، در دهه‌های اخیر به دلیل احداث بلوار در ضلع غربی و نیز بزرگراه تبریز - صوفیان در ضلع جنوبی آن مخدوش شده است.

بروز چنین وضعیتی علاوه بر خطرات احتمالی برای پرواز‌های این فرودگاه بین المللی ، دسترسی مسافران به پروازها را به ویژه در ایام تعطیل دشوار کرده است، زیرا حجم انبوه خودرو‌های ورودی و خروجی از شمال غرب تبریز، صف‌های طولانی خودرو‌ها را در مسیر دسترسی به فرودگاه ایجاد می‌کند.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمال غرب این شهر با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی برای پذیرش پرواز‌های داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.