فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۹۸ متخلف زیست محیطی در این استان دستگیر شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، فایق فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت:از ابتدای سال تاکنون ۱۴۲ پرونده مربوط به جرایم زیست محیطی در مراجع قضایی تشکیل شده است که از این تعداد ۲۳ فقره مختومه، ۱۱۸ فقره در جریان و یک پرونده نیز اعلام برائت شده است.

او گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۴ مورد صید غیرمجاز آبزیان از رودخانه گزارش شده است که از این تعداد ۷۶ قطعه ماهی رودخانه ای، ۱۷۸ قطعه ماهی سفید، ۴ قطعه ماهی زرد پر و ۳۰ قطعه ماهی سوف بود.

فایق با اشاره به ۵ مورد شکار غیر مجاز پرندگان و ۷ مورد شکار غیر مجاز پستانداران در آذربایجان شرقی گفت: از این شکار‌های ممنوعه ۱۳ قطعه کبک و ۴ قطعه کبوتر، یک راس کل وحشی، ۱۲ سر خرگوش و آهو و ۳ راس گراز گزارش شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت : در این مدت ۱۰ قطعه عقاب طلایی، ۱۹ قطعه سارگپه و قرقی، ۲ قطعه حواصیل، ۲ قطعه دلیجه، ۲ قطعه بوتیمار و لک لک، ۶ قطعه جغد، ۸ قطعه کبک و ۱۳ قطعه سهره طلایی و عقاب تالابی، ۴ قلاده روباه، ۳ قلاده گرگ و بره میش و یک قلاده گربه وحشی توسط شکارچیان غیرمجاز زنده گیری شده است.

فایق گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، ۸ قبضه سلاح شکاری مجاز، ۱۴ مورد ادوات و وسایل شکار در مناطق مختلف استان کشف و ضبط شده است.

او در خصوص آلودگی‌های زیست محیطی نیز گفت: در این خصوص ۵۰ پرونده تخلف تشکیل و ۲۴۵ مورد نیز اخطاریه زیست محیطی صادر شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: در حوزه تخریب اراضی کشاورزی، زمین خواری و تخریب مرتع نیز ۵۴ پرونده تشکیل شده است.

او میزان ضرر و زیان ناشی از این تخلفات را بیش از یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال و میزان ضرر و زیان وصولی را بیش از ۴۶۰ میلیون ریال اعلام کرد.

فایق افزود: در این مدت ۱۷ مورد آتش سوزی رخ داد که بر اثر آن ۲۸ هکتار و ۶۰۰ مترمربع از اراضی مناطق کمتال و کیامکی، ۵۰ هکتار میشو داغی، ۵۴ هکتار ارسباران – کلیبر، ۹.۵ هکتار کاغذکنان، ۴۹ هکتار از سهند اسکو و ۲۲ هکتار و ۵۰۰ متر مربع از ارسباران - خداآفرین در آتش سوخت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.