سران اتحادیه اروپا مدعی شدند برای کمک به بلاروس در جهت تحقق اصلاحات جدید در این کشور آماده هستند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پس از مداخله اتحادیه اروپا در امور داخلی بلاروس، رهبران اروپایی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که شورای اروپا آماده کمک به این کشور در مسیر اصلاحات است.

در بیانیه‌ای که از سوی سران اروپا ارائه شد بدون اشاره به اقدامات مداخله‌جویانه اروپایی‌ها در بلاروس آمده است: تحولات پس از انتخابات ریاست جمهوری در ۹ اوت در بلاروس و سرکوب اعمال شده از سوی مقامات و نیروی پلیس همچنان مهمترین نگرانی است. 

 این بیانیه می‌افزاید: دستگیری و بدرفتاری گسترده با «معترضان صلح طلب» در قاره ما قابل تحمل نیست.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما قاطعانه موضع خود را یادآوری می‌کنیم که همه بازداشت شدگان باید آزاد شوند و نیاز به شروع گفتگوی واقعی و احترام آمیز با نمایندگان جامعه مدنی با توجه به اصلاحات قانون اساسی است، همان چیزی که مدت‌ها در در این کشور مورد انتظار بود. پایان دادن به بحران و اصلاحات معنی دار فقط با نیرو‌های حامی دولت قابل مذاکره نیست.

از زمان اعتراضات ماه گذشته در بلاروس و پس از شکست «تیخانوفسکایا» در برابر الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری، بلاروس دستخوش ناآرامی‌ها و اعتراضات است. رهبر مخالفان دولت بلاروس با جعلی خواندن نتیجه این انتخابات، خواستار آن شده است که اتحادیه اروپا دولت لوکاشنکو و تمامی کسانی را که از آن حمایت می‌کنند، تحریم کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار