دستورانی گفت: ۳۲ میلیارد ریال از آغاز سال تحصیلی تاکنون برای تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی مدارس استان سمنان هزینه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آموزش و پرورش استان سمنان برای مقابله با شیوع کرونا در بین دانش‌آموزان در زمان حضور در مدرسه‌ها، ضدعفونی مدارس را جدی گرفته و با نهایت دقت ضد عفونی فضا‌های آموزشی انجام می‌شود.

او افزود: فضا‌های آموزشی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا روزانه ضدعفونی می‌شود و دانش‌آموزان نیز بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا با ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سر کلاس درس حاضر می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: ۵۵ درصد کلاس‌ها در شرق استان به صورت حضوری برنامه‌ریزی شده و ۳۵ درصد دانش‌آموزان در مناطق شهری و ۷۱ درصد دانش‌آموزان در مناطق روستایی در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

دستورانی اظهار داشت: ۴۵ درصد کلاس‌ها در غرب استان سمنان به صورت حضوری برگزار می‌شود که ۴۵ درصد دانش‌آموزان در کلاس درس حاضر می‌شوند.

انتهای پیام/ح

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: در غرب استان روستا‌های کمتری وجود دارد و دسترسی دانش آموزان به شبکه اجتماعی «شاد» بهتر و بیشتر است.

دستورانی اضافه کرد: رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی برای مقابله با کرونا در آموزش و پرورش استان سمنان بر اساس ارزیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود حدود ۹۵ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی در استان سمنان وجود دارد که اگر حداقل یک چهارم فضای آموزشی ضدعفونی شود نیاز به تامین ماهانه ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای تامین مواد ضدعفونی‌کننده است و لازم است بخش‌های مختلف کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار