تلاش هوآوی برای حفظ بازار اروپا با وجود تحریم‌ آمریکا

علیرغم تلاش‌ آمریکا برای کمرنگ شدن هوآوی در بازارهای بزرگ جهان، این شرکت همچنان به مشتریان اروپایی خود در توسعه زیرساخت‌های اصلی 5G کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود تلاش‌های ایالات متحده برای قطع فعالیت بزرگترین تامین کننده تجهیزات مخابراتی جهان از بازار‌های بزرگ، شرکت هوآوی می‌گوید هنوز هم می‌تواند به مشتریان اروپایی خود در توسعه زیرساخت‌های اصلی 5G کمک کند. هوآوی از سال گذشته درگیر جنگ شدید تجاری و سیاسی بین ایالات متحده و چین بود، و در لیست سیاه تحریمی اضافه شد که اگر شرکت‌های آمریکایی بخواهند با آن‌ها تجارتی داشته باشند باید مجوز خاصی از واشنگتن بگیرند.  این تحریم در سال جاری شدت گرفته است، زیرا واشنگتن مانع از عرضه تراشه به Huawei است.

مدیر ارشد هوآوی در اروپا در مصاحبه‌ای با روزنامه اتریشی Kurier، خاطرنشان کرد: از ماه اوت اوضاع فقط بدتر شده است. در حالی که شرکت بزرگ هوآوی ادعا‌های جاسوسی ایالات متحده را انکار می‌کند، این مقام معتقد است لابیگری آمریکا علیه این شرکت صرفاً بهای موفقیت آنهاست، زیرا واشنگتن در تلاش است سایر رقبایش را برای تسلط بر بخش 5G از دور خارج کند.


بیشتر بخوانید


آبراهام لیو، معاون رئیس شرکت هوآوی در اروپا گفت: "با این وجود، ما اطمینان داریم که به دلیل بسیاری از آماده سازی‌ها و سرمایه گذاری‌های پیشرفته می‌توانیم خدمات خود در بخش 5G به مشتریان اروپایی را ادامه دهیم".

هوآوی که اخیراً از سامسونگ پیشی گرفته و به بزرگترین تولیدکننده تلفن‌های هوشمند در جهان تبدیل شده است، اکنون بیم آن دارد که تحریم‌های ایالات متحده "مشکلات بزرگی" را برای مشتریانش به وجود آورد.

بیشتر کشور‌های اروپایی در ابتدا تمایلی به پذیرش فشار‌های آمریکا ندارند و هوآوی را به دلایل امنیتی از شبکه‌های نسل بعدی محروم می‌کنند. در حالی که کشور‌های اروپایی در تلاش برای یافتن نقاط مشترک هوآوی هستند، قدرت‌های بزرگی مانند فرانسه و آلمان هنوز از کنار گذاشتن این شرکت از بازار 5G خودداری می‌کنند. اما برخی از کشور‌ها مانند انگلیس رویکرد خود را تغییر داده‌اند. در اوایل این هفته هم اپراتور‌های مخابراتی Orange و Proximus تصمیم گرفتند Huawei را از زیرساخت شبکه‌های 5G در بلژیک کنار بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار