حاجی میرزایی گفت: سازمان بهداشت جهانی معتقد است سلامت جسمی و روانی دانش آموزان با دور ماندن از مدرسه تهدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه مجلس دانش آموزی با اشاره به اینکه کرونا بسیاری از تعادل‌های موجود را دچار مشکل کرده است، اظهار کرد: اقداماتی که برای تامین سلامت روان دانش آموزان انجام می‌شود مورد نیاز است و از چنین برنامه‌هایی استقبال می‌کنیم؛ سلامت روان مورد توجه معاونت پروشی و فرهنگی است.

او ادامه داد: مجموعه بزرگ آموزش و پرورش نیازمند تدابیر راهگشاست و از نقد و نظرات کلی دانش آموزی استفاده می‌کنیم؛ ماموریت خطیر آموزش و پرورش نیازمند اندیشه‌های غنی، پربار، متنوع و خلاق است؛ روح جوانی که با سازندگی و خلاقیت و ابداع همراه است، سرمایه‌ با ارزشی محسوب می‌شود که در جستجوی  آن هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هر بخشی که خود را درگیر مسائل جامعه ‌کند به ارتقای ظرفیت‌های خود کمک می‌کند، گفت: مهارت حل مساله یکی از کلیدی‌ترین مهارت‌هایی است که هر جامعه به آن نیازمند است، پس اگر کسی برای حل مسائل جامعه حضور می‌یابد در حقیقت ظرفیت‌های خود را ارتقا می‌دهد.

حاجی میرزایی افزود: حل مسائل با باید‌ها انجام نمی‌شود و تحقق و رفع آن نیازمند مرتب کردن معلومات و مجهولات و شناخت دقیق و کامل از همه فرصت‌هایی است که راهگشا باشد.

او ادامه داد:  حل مسائل نیازمند تصمیم سازی‌های اساسی است، ما یک تشکل عظیم هستیم و باید از این ظرفیت بهره بگیریم. مجلس دانش آموزی نهادی است که شاخک‌های انتقال اطلاعات و دریافت پیام محسوب می‌شود.

آموزش و  پرورش سخت‌ترین ماموریت‌ها را بر عهده دارد

حاجی میرزایی گفت: نقشی که برای مجلس دانش آموزی قائل هستیم در درجه اول تقویت مهارت‌های اجتماعی است و اگر به مهارت‌های مورد نیاز توجه کنید یکی از مهارت‌ها توسعه توانمندی‌های جمعی است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: جامعه بیش از ریاضی و فیزیک و شیمی به افزایش بلوغ اجتماعی و تعامل و مشارکت پذیری نیازمندست که امید داریم از طریق مجلس دانش آموزی حاصل شود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: برای کمک به نظام تصمیم سازی به آموزش و پرورش نیاز داریم. اگر در کل کشور همه کار‌ها را از حیث دشواری مرتب کنند با هر منطقی این پیچیدگی را احصا کنند آموزش و پرورش در راس نهاد‌هایی است که سخت‌ترین ماموریت‌ها را بر عهده دارد.

حاجی‌میرزایی یا اشاره به عرصه نظارت و ارزیابی بیان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برای اجرای مسئولیت‌ها به نظارت گسترده تری نیاز داریم تا مسئولیت‌هایمان به ثمر برسد.

تهدید سلامت جسمی و روانی دانش آموزان با دور ماندن از مدرسه

او با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون خود را مسئول می‌دانیم تا به همه دانش آموزان آموزش را برسانیم، بیان کرد: در دنیا ۶٧ درصد معلمان به آموزش الکترونیکی دسترسی دارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل بر آموزش حضوری است، اظهار کرد: کارکرد‌های مهمی، چون تعاملات در آموزش حضوری محقق می‌شود، سازمان بهداشت جهانی معتقد است سلامت جسمی و روانی دانش آموزان با دور ماندن از مدرسه تهدید می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به نگرانی خانواده‌ها برای آموزش حضوری احترام می‌گذاریم و آموزش را غیرحضوری برگزار می‌کنیم، شبکه شاد به بزرگترین اپلیکیشن ایران تبدیل شده است، البته این شبکه دانش آموزش مشکلاتی دارد که در حال رفع آن هستیم، اما در حالت کلی شاد پاسخ ملی ما به یک نیاز ضروری است.

حاجی میرزایی گفت: طی دو هفته گذشته میزان تبادل اطلاعات و ترافیک شاد افزایش یافت و به ۵۵٠ هزار ارتباط زنده در روز رسیدیم. همچنین سرعت شبکه شاد به ٢٠۵ گیگابایت در ثانیه رسید.

او تصریح کرد: هیچ مدرسه و منطقه‌ای به دلیل نداشتن گوشی یا اینترنت نمی‌تواند دانش آموزی را تخت فشار قرار دهد، در وهله بعدی آموزش تلویزیونی را داریم. به جز این گزینه بسته‌های خود آموز را داریم که مدیران موظف هستند آن ها را در اختیار  دانش آموزان قرار دهند.

حاجی میرزایی گفت: امسال در تمام پایه‌ها رشد ثبت نام داریم. تنها در مقطع پیش دبستانی این شرایط نبود که به طور غیرحضوری برای آن برنامه داریم.

او درباره خودکشی دانش آموز بوشهری بیان کرد: چنین اتفاقی به دلیل نداشتن گوشی موبایل نبود و اطلاعات غلط را نباید ترویج داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار