معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان از بهره مندی ۶ هزار و ۷۵۱ کودک مبتلا به سوتغذیه در استان در سبد غذایی در قالب طرح هم سفره خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا علیپور معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان درخصوص طرح هم‌سفره گفت: با هدف بهبود وضعیت تغذیه کودکان در خانوار‌های نیازمند در ۶ ماه نخست امسال، یک میلیارد تومان برای رفع سو تغذیه ۶ هزار و ۷۵۱ کودک زیر ۵ سال پرداخت شد.

او هدف از اجرای طرح هم‌سفره را تأمین بخشی از نیاز‌های غذایی کودکان دچار سوتغذیه و افزایش سلامت و هوش کودکان عنوان کرد و افزود: هرچه کودکان سالم‌تر و باهوش‌تر باشند، جامعه پرنشاط‌تر و سالم‌تر خواهد بود.

علیپور با بیان اینکه کودکان سوتغذیه از طریق مراکز بهداشت شناسایی و به کمیته امداد استان معرفی می‌شوند، اظهار داشت: تهیه سبد‌های غذایی با نظارت کارشناسان تغذیه انجام شده و شامل؛ برنج، روغن، لبنیات، حبوبات، گوشت و پروتئین است که ماهانه از طریق فروشگاه‌های مشخص در اختیار کودکان مبتلابه سوءتغذیه قرار می‌گیرد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به اینکه این کودکان در فاصله زمانی ۶ ماهه مورد پایش قرار می‌گیرند تا در صورت بهبودی، از چرخه خارج و کودکان دیگر جایگزین شوند، ادامه داد: همچنین در ۶ ماه نخست امسال ۲۲۰ میلیون تومان نیز برای تغذیه مناسب ۲ هزار مادر باردار و نیازمند تحت حمایت هزینه شده و هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح سلامت مادران باردار و تقویت آن‌ها برای جلوگیری از تولد نوزادان مبتلا به سوءتغذیه بوده است.

او به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خصوص تغذیه سالم با مواد غذایی غنی و سرشار از و پروتیین اشاره کرد و بیان داشت: کودکان در صورت تغذیه مناسب دچار اختلالات رشدی و ذهنی نمی‌شوند و داشتن کودکان شاد و سالم سطح سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد. خیران و مردم نیکوکار می‌توانند برای شرکت در طرح هم‌سفره و کمک به تغذیه کودکان نیازمند به سایت http://hamsofreh.ir/ مراجعه و کمک‌های نقدی خود را واریز کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.