اسماعیل هنیه درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه هشدار داد و گفت حماس اقداماتی غافلگیر کننده برای دشمن دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از میدل ایست آی، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس با هشدار درباره اینکه هرگونه تجاوز به نوار غزه هزینه‌های سنگینی را برای رژیم صهیونیستی به همراه خواهد داشت، تأکید کرد که حماس آماده مقابله با هرگونه حمله جدید ضد نوار غزه است.

و اسماعیل هنیه در مصاحبه با «میدل ایست آی» گفت: امکانات حماس نسبت به شش سال گذشته بیشتر شده است و اقداماتی غافلگیرکننده برای دشمن داریم؛ به همین دلیل تصمیم اسرائیل برای آغاز جنگ آسان نخواهد بود و هزینه سنگینی را برای این رژیم به‌همراه خواهد داشت.

اسماعیل هنیه خطاب به سران امارات گفت: شما با توافق عادی‌سازی زیان خواهید کرد؛ زیرا آنچه برای اسرائیل مهم است دستیابی به جای پایی نظامی و اقتصادی در مناطق نزدیک به ایران است.

او در ادامه تأکید کرد: صهیونیست‌ها از کشور شما به‌عنوان دروازه عادی‌سازی سوءاستفاده می‌کنند و ما نمی‌خواهیم شاهد این باشیم که امارات سکوی پرتاب اسرائیل شده است.

هنیه همچنین امارات را به عنوان برادری که همواره حامی تاریخی مسئله فلسطین بوده‌اند توصیف کرده و اعلام کرد: حماس امیدوار است روزی را ببیند که آن‌ها از این توافقات فاصله گرفته‌اند.

او گفت: هدف رژیم صهیونیستی ایجاد اصطلاحاً «اسرائیل بزرگ» است و ما نمی‌خواهیم ببینیم اماراتی‌ها یا بحرینی‌ها یا سودانی‌ها ابزار اجرای این پروژه شده‌اند.

اسماعیل هنیه همچنبن در خصوص پرونده مصالحه فلسطینی‌ها نیز تصریح کرد: احساس می‌کنیم در نتیجه مذاکرات آشتی با جنبش فتح، تغییرات مثبتی در واقعیت در کرانه باختری رخ داده است.

هنیه همچنین گفت: چالش‌های بزرگی در این زمینه وجود دارد، شاهد تغییرات مثبتی بوده ایم؛ اما نمی‌خواهم در ابراز خوش بینی نسبت به این مسئله مبالغه کرده و باید گفت هنوز در ابتدای راه هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار