نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را برای همه جهان ناگوار دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تلویحا نسبت به ابقای دونالد ترامپ در کاخ سفید ابراز نگرانی کرد و گفت در صورت پیروزی مجدد او در انتخابات خدا به همه رحم کند.

محمد اشتیه روز دوشنبه اعلام کرد کنار رفتن دونالد ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا برای فلسطینیان حیاتی است. این مقام فلسطینی افزود: انتخابات (آمریکا) بسیار مهم است. اگر چهار سال دیگر ترامپ وجود داشته باشد، خدا به ما، اتحادیه اروپا و کل جهان رحم کند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با انتقاد از طرح ادعایی صلح خاورمیانه که از سوی رئیس جمهور آمریکا طراحی شد، گفت: ترامپ چهار سال وقت همه را هدر داد. توافق نهایی انجام نشد. (طرح ترامپ) از سوی فلسطین ها، اعراب و اروپا رد شد. آمریکا بسیار مغرضانه عمل می‌کند. اشتیه نسبت به «اقدامات یک جانبه ترامپ» مانند انتقال سفارت آمریکا ابراز تاسف کرد.

این مقام فلسطینی همچنین خواستار به رسمیت شناختن دولت فلسطین از سوی اتحادیه اروپا شد. وی خواستار انعقاد توافقنامه کامل ارتباط بین اتحادیه اروپا و تشکیلات خودگردان شد.

رئیس جمهور آمریکا در طرحی موسوم به معامله قرن به عنوان راهکار حل مناقشه چند دهه‌ای میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، تمامی حقوق مشروع و به حق فلسطینیان را نادیده گرفت و امتیازات فراوانی را تقدیم صهیونیست‌ها کرد. از جمله ۳۰ درصد از مناطق کرانه باختری به صورت یکباره در چند مرحله به اراضی اشغالی الحاق خواهد شد و محدوده مورد نظر در این توافق مسئله‌ای است که آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر آن اختلاف نظر دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار