فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: پلیس فارس در ۶ ماهه نخست امسال ۲۳۲ میلیارد تومان کالای قاچاق را از سوداگران کشف کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس امروز در نشست خبری که به مناسب هفته ناجا برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در فضای مجازی در حال برگزاری است، گفت: شعار کاری ما هوشمند سازی بود که خدمات به فضای مجازی رسید.

او بیان کرد: در ایام کرونا تمام ماموریت‌های نیروی انتظامی استان نه تنها کاهش نداشت بلکه افزایش هم داشت بلکه ناجا مسئله امنیت و آرامش را در دستور کار خود دارد.

سردار حبیبی، به تشریح برنامه‌های هفته ناجا که امسال به دلیل کرونا در فضای مجازی برگزار می‌شود، پرداخت و تصریح کرد: افتتاح طرح های عمرانی از طریق ویدئو کنفرانس، تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار ناجا، نشست با اصناف، تجلیل از حافظان نظم و امنیت، دیدار با جانبازان و بازنشستگان، ملاقات مردمی، طرح مردم یاری و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در یکی از روستا‌های محروم شیراز، نشست با مدیران، برپایی ایستگاه سلامت و توزیع بسته‌های بهداشتی در محله‌های کم برخوردار شیراز، برگزاری اردوی جهادی، دیدار با جامعه روحانیت مبارز، امحاء کشفیات مواد مخدر در شهرک اکبرآباد و اهدای خون کارکنان از مهمترین برنامه‌های هفته ناجا است.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه بیش از ۲۳۲ میلیارد تومان کالای قاچاق از سودجویان کشف شد، ادامه داد: در این مدت گذشته از سال ۳۰ تُن مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف شد که میزان هشت درصد افزایش را شاهد هستیم.

او با اشاره به اینکه ۴۹ درصد پرونده پلیس فتا کشف شده است، افزود: بیش از ۷۹ درصد مراجعه مردم به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به پلیس فتا می‌رسد که پلیس فتا فارس، از بابت کشف در کشور رتبه سوم را دارد.

سردار حبیبی با یادآوری این مطلب که در سرقت‌های خرد افزایش را شاهد هستیم،  اضافه کرد: در چند روز اخیر چهار باند حرفه‌ای سرقت را متلاشی کردیم که کشفیات نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته و پلیس عهده دار تمام مسائل  نیست و این مسائل به  مشکلات اقتصادی و  ایمنی منازل و خودرو‌ها باز می‌گردد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس، با بیان اینکه خط قرمز نیروی انتظامی، برخورد شدید با اراذل و اوباش و افرادی است که با سلاح سرد و گرم مردم را تهدید می‌کنند، اظهار کرد:  تاکنون ۱۶۳ نفر از این افراد دستگیر و به مقامات قضایی  تحویل داده شده اند شدند، که استان فارس به خاطر مردم با فرهنگ خود، کمترین تعداد اراذل و اوباش را دارد.

او، با تاکید بر اینکه مسافرت‌های درون استانی در ایام کرونا بیشتر شده است، تاکید کرد: آمار  مجروحان تصادفات جاده‌ای ۱۸  و کل تصادفات  ۳۴ درصد کاهش یافته است.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه ۷۸ درصد پرونده‌هایی که به بخش مشاوره معاونت اجتماعی استان ارسال شده، به صلح و سازش ختم شده است، گفت: خودرو‌هایی که در پارکینگ‌ها توقیف شده اند  اگر بیش از یک میلیون تومان خلافی دارند  صاحبان آنان می‌توانند به پلیس راهور مراجعه کرده و خلافی را اقساطی کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه دشمنان نظام با تبلیغات دروغین در فضای مجازی در صدد برهم زدن آرامش و امنیت مردم هستند، بر تعامل و همکاری بیشتر رسانه‌ها با معاونت اجتماعی استان در این زمینه تاکید کرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.