به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پایدار سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پروندههای تخلفاتی شرکتهای خودروساز، نمایندگیهای فروش و خدمات پس از فروش فعال استان به دلیل گرانفروشی، تقلب در کسب، عدم اجرای ضوابط گارانتی، عدم اجرای تعهد و تبلیغ غیر واقع بوده است،گفت: در خصوص شکایتهای واصله علیه شرکتهای خودرو ساز و نمایندگیهای مجاز فروش و خدمات پس از فروش طی شش ماه اول امسال، روند بررسی شکایتها به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان با جدیت دنبال شد.
او از ارجاع پرونده یاد شده به اداره کل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی جهت سیر مراحل دادرسی خبر داد و گفت: بیش از ۳۰ میلیارد ریال در خصوص شکوائیه ها، جلب رضایت و احقاق حق شاکیان صورت پذیرفته است.
سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت استان آذربایجان شرقی گفت: شهروندان در صورت بروز و وجود هرگونه تخلف در ارتباط با خودرو اعم از گرانفروشی، عدم تحویل خودرو، عدم اجرای ضوابط گارانتی، ضعف در خدمات پس از فروش، کیفیت پایین خودروها در دوران گارانتی، عدم پرداخت سود مشارکت و دیر کرد تحویل خودرو و ضعف و کم فروشی در خدمات نمایندگی های مجاز با در دست داشتن مستندات میتوانند جهت رسیدگی و تنظیم شکایت به سازمان صمت استان آذربایجان شرقی مراجعه کنند.
او گفت: با توجه به انتخاب سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی به عنوان سازمان معین در تشکیل هیئت حل اختلاف خودرو شمال غرب کشور با تمام توان و جدیت پیگیر شکایتهای مردمی جهت احقاق حق مصرف کنندگان با استناد به قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، قانون نظام صنفی و قانون تعزیرات حکومتی خواهیم بود.
انتهای پیام/ک