مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس از آغاز عملیات اجرایی سد تغذیه مصنوعی پاپون در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر اسلامی از آغاز عملیات اجرایی سد تغذیه مصنوعی پاپون در استان خبر داد و گفت: این سد خاکی در شهرستان کوه چنار با ظرفیت آبگیری ۶۰۰ هزار متر مکعب تغذیه حدود ۲ میلیون متر مکعب آب به سفره‌های آب زیر زمینی در حال احداث است.

او با اشاره به رویکرد دولت مبنی بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام، بیان کرد: در حال حاضر ۶۳.۵ میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل این سد تامین شده و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آغاز شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: ۴۳.۵ میلیارد ریال از مبلغ مذکور با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مابقی با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تامین شده است.

به گفته اسلامی، در فاز اول، بخشی از عملیات اجرایی سد مذکور در حدود ۷ درصد، با اعتبارات استانی در سال مالی ۸۹ توسط پیمانکار اجرا شد که در ادامه متأسفانه به دلیل عدم تخصیص کافی و محدودیت‌های توزیع اعتبارات، طرح به طور کامل متوقف شد.

او ادامه داد: ساخت سد خاکی تغذیه مصنوعی پاپون شهرستان کوه چنار با هدف کنترل و مهار سیلاب، تغذیه آبخوان‌ها و افزایش آبدهی منابع آب کشاورزی محدوده پایین دست از سال ۸۷ با انجام مطالعات در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی فارس قرار گرفته است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: احداث این سد بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان و باغداران در عرصه‌ای به وسعت چهار هزار هکتار، پایداری و حفظ اشتغال چهار هزار نفر از جمعیت منطقه در قالب ۹۳۳ خانوار را به دنبال دارد.

او اظهار کرد: این سد با ارتفاع حدود ۱۱.۵ متر از پی و طول تاج ۵۴۰ متر و دبی پیک طراحی ۱۸۰ متر مکعب در ثانیه، نقش بسزایی در تغذیه آبخوان‌ها و سفره آب زیر زمینی منطقه خواهد داشت و امید است با اجرای این پروژه که از مطالبات دیرینه کشاورزان و بهره برداران منطقه است، شاهد تحولات خوبی در عرصه کشاورزی باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار